Hoi, ik ga vanaf september studeren aan de universiteit. Helaas zit ik in een situatie dat ik maximaal moet lenen, en eigenlijk het liefst ook al met overbrugging in de zomer.
Tegen die tijd ben ik 20, heb een nederlandse nationaliteit/BSN, maar mijn vooropleiding is niet nederlands. Ook sta ik momenteel nog niet ingeschreven bij een nederlandse gemeente, omdat ik pas van de zomer naar Nederland emigreer.
Heb ik dan recht op stufi vanaf augustus (ik verhuis in augustus), of krijg ik het pas vanaf eind september uitbetaald?
Chibi2
Geplaatst: 06-02-16 23:11
Ik denk dat je dan pas vanaf september kunt lenen (omdat je dan pas met je opleiding begint). Maar ik weet het niet zeker. Ik zou daarover even naar de duo bellen
https://duo.nl/particulier/student-hbo- ... vragen.jsp Technisch gezien dus vanaf 1 september, maar ze betalen meestal pas aan het eind van de maand uit dus ik gok dat je dan eind september voor het eerst stufi krijgt.
Dankjewel voor de reacties! Ik ga over 1,5 week weer even naar Nederland om de laatste dingen te regelen (digiD ed.) en dan kan ik daarna stufi aanvragen