Opleiding dierenfysiotherapie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ierusju

Opleiding dierenfysiotherapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 11:24

Het einde van het jaar nadert en het wordt tijd om een vervolgopleiding te kiezen. Ik zit op dit moment in 5 havo. Ik heb hiervoor vwo gedaan, wat net te hoog gegrepen was, maar daardoor doe ik wel 7 jaar over mijn havo. Ik zie het dus niet zitten om hierna nog vwo te doen.
Dus ben ik aan het kijken naar hbo opleidingen. Hierbij ben ik nu aan het kijken naar fysiotherapie, omdat het een mogelijkheid is om daarna nog twee jaar door te leren voor dierenfysiotherapie. Maar ik heb daar nog wel een paar vragen over, die ik eigenlijk niet goed kan vinden op internet. Wat is de baangarantie van een dierenfysiotherapeut? En is de opleiding wel leuk? Want je bent dus eerst vier jaar bezig met alles wat met mensen te maken heeft en je bent dan dus ook alleen mensen aan het behandelen. Zijn er mensen die de opleiding fysiotherapie hebben gevolgd met het idee om door te stromen naar dieren? Want het lijkt me best een lastig ding om de eerste 4 jaar alleen maar over mensen te leren.
Niet dat ik daar volledig tegenop zie, maar ik hoor graag ervaringen.

Dus even samengevat:
-wat is de baangarantie voor een dierenfysiotherapeut?
- is de opleiding manuele fysiotherapie goed te volgen als je wilt doorstromen naar de dieren?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 11:29

Ik heb dat gedaan maar ben blijven steken bij de mensen, dat vind ik veel te leuk :+

Je moet wel echt interesse hebben in de mensen, je werkt vier jaar en doet drie stages met mensen, die haal je nooit als je geen interesse erin hebt. Daarna moet je volgens mij ook nog twee jaar werkervaring hebben.
Je hoeft geen manuele therapie te doen als je dierfysio gaat doen. Gewone fysio is voldoende.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:16

Ik heb niet de opleiding fysiotherapie gevolgd om door te stromen naar de dieren. Ik ging hem zelf volgen om juist met mensen te werken in plaats van dieren. :)
Maar ik ken wel mensen die dat wel gedaan hadden en die hadden het wel zwaar. Uiteindelijk zijn ze wel de dierfysio opleiding gaan doen maar was het voor hun moeilijk om echt daar hun full time baan van te maken en doen ze mensen er naast.
Het is een hele leuke opleiding maar als je mensen niet leuk vind is het wel doorbijten.

Manuele fysio is een masteropleiding na de HBO opleiding fysiotherapie. Of bedoel je wat anders? Die hoef je niet te volgen als je dierfysiotherapie wilt volgen.

ierusju

Re: Opleiding dierenfysiotherapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 14:24

Bedankt voor jullie antwoorden :D
Het was een typefoutje. Ik bedoelde humane fysiotherapie. Geen idee hoe ik op manueel kwam :=

Ik vind mensen namelijk wel leuk en interessant, maar ik weet dus niet hoe leuk.
Dat je er geen full time baan in kan vinden, dacht mijn moeder idd ook al