Diergerelateerde opleidingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jelaaa

Diergerelateerde opleidingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 22:00

Hallo,
Ik heb mijn havo afgerond, en heb toen 3/4 jaar toegepaste fotografie en beeldcommunicatie gedaan. Niet afgemaakt dus.
Heb momenteel een tussenjaar, omdat ik het echt niet meer weet.
Paard en sport opleiding lijkt me super, maar hoor hier niet veel goede over. Graag ervaringen?
Andere dieregerelTeerde opleidingen zou ik graag meer over horen, een opleiding met goede baankansen en ervaringen.
Ook paravetinair lijkt mij leuk, maar dat is bijna hetzelfde verhaal als paard en sport( al kan je deze halen in 2 jaar, wat natuurlijk wel goed op je cv staat).

Hopelijk kunnen jullie mij helpen :j _/-\o_

luuca

Re: Diergerelateerde opleidingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:04

Ik heb ook gekeken naar paard en sport, en diverse dierenopleidingen aan de van Hall in Wageningen, na een meeloopdag heb ik besloten dat ik dit toch te management gericht vond.

Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij de opleiding Toegepaste Biologie aan de HAS Den Bosch (onderzoek naar dier, ecologie en plant, na 2 of 3 jaar kan je een richting kiezen, en erg veel praktische lessen).

Er zijn vrij veel mogelijkheden, dier en veehouderij is er bijvoorbeeld ook nog (meerdere hogescholen). Ik zou je wel aanbevelen om naar een meeloopdag te gaan als je interesse hebt, dit maakte bij mij erg veel uit voor mijn keuze!

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:04

De baankansen in de dierenbranch zijn gewoon erg slecht.
Ik heb diermanagement en paraveterinair afgerond. Ben via een stage bij mijn huidige baan terecht gekomen. Het werk ligt absoluut niet voor het oprapen en het is hard werken voor een relatief laag loon.
In de paardensport aan het werk komen is het nog waardelozer. Tenzij je een goede sportruiter bent, maar daar heb je geen opleiding voor nodig.

Ik zou zelf een studie kiezen waar je wel meer kans en vooruitzicht hebt op een goede baan.

Jelaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 22:12

Pieker me suf maar weet niks ...:(

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:13

Wellicht dat iemand op school je een keuzetest kan laten doen? Of praten met een decaan?
Zo kun je er achter komen waar je interesses liggen etc.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:14

Van mijn klas, dier/para/houderij/sport. Hebben de meeste mensen een baan gevonden met paardensport! Van de para groep is iedereen door gaan leren. Van de houderij groep werken ze bij de post, restaurant of supermarkt en van de dier groep is de half door gaan leren en de andere helft heeft wel een baan in de dieren gevonden..

Ik heb genoten van mijn opleiding, ben chronische vermoeid geraakt door ziekte en werk nu 8 uren op een geitenmelkerij. En verder slaap/rust ik, helaas.

Tja, mij is altijd verteld dat je je hart moet volgen maar wel je verstand gebruiken!
Als ik terug kijk, leef ik mijn droom, op de gezondheid na. Maar of ik er ooit echt een toekomst in kan krijgen denk ik niet. En ik hoop dat ik straks wel nog weer een andere opleiding kan volgen.

Dus probeer ook echt te kijken wat je buiten de dieren leuk vind. En of je daar geen toekomst in kan krijgen :j

Jelaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 22:27

Ik zit niet op school heb tussenjaar

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:30

Jelaaa schreef:
Ik zit niet op school heb tussenjaar

Misschien hebben je ouders een idee van wat wel bij jou en je interesses past?
Je kunt ook online kijken of er een keuzetest te doen is.