Belastingdienst alleen per telefoon bereikbaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Belastingdienst alleen per telefoon bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 21:33

Wie weet of de belastingdienst een mailadres heeft? Volgens hun site alleen als je een brief van ze ontvangt over een bepaald onderwerp, dan staat daar het mailadres in. Kan de belastingtelefoon niet bellen want ben slechthorend. Ben ons wachtwoord kwijt om in te loggen (zakelijk) Manlief heeft vandaag vergeten te bellen en als ik er voor maandag niet in kan, kan ik de ICL-aangifte niet op tijd wegdoen. OB had ik gelukkig al wel gedaan. Weet iemand raad?

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:34

Citaat:
HTTP://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... van_e-mail

Voorwaarden voor het gebruik van e-mail
Lees voor
U kunt e-mailen met de Belastingdienst als wij u een e-mailadres geven.

Hoe geven wij e-mailadressen?

Wij geven e-mailadressen op 2 manieren:

Wij bellen u en vragen of u via e-mail contact met ons wilt hebben over een bepaalde zaak. Als u dat wilt, krijgt u van ons een e‑mailadres van de medewerker.
Wij sturen u een brief over een bepaalde zaak. Daarin zetten wij een e‑mailadres dat u kunt gebruiken voor contact over deze zaak.
Wij kunnen u vragen uw e-mailadres te bevestigen voordat we via e‑mail stukken aan u versturen.

Wij e-mailen alleen over 1 zaak met u

Wij e-mailen alleen over 1 bepaalde zaak met u. Wanneer wij u bellen of een brief sturen, geven we aan welke zaak dat is. Wij nemen mail over een andere zaak niet in behandeling.

Stuurt u een bijlage mee?

Stuurt u in uw e-mail een bijlage mee? De e-mail mag niet groter zijn dan 16 mb. Er zijn een aantal soorten bestanden die wij niet kunnen ontvangen.

Het zou lastig worden

mysa
correspondent/vertaler

Re: Belastingdienst alleen per telefoon bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 21:36

Ha, dat heb je snel gevonden. Balen voor mij. Maar goed, bij nader inzien is het weekend en zou mijn mailtje toch niet beantwoord worden. Maar bedankt!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:38

Helaas nu al gesloten, maar door de weeks kan je de belastingdienst bellen via teletolk. (via Google te vinden)

mysa
correspondent/vertaler

Re: Belastingdienst alleen per telefoon bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 21:40

Ok, ken ik niet, zal eens kijken.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:56

mysa schreef:
Ha, dat heb je snel gevonden. Balen voor mij. Maar goed, bij nader inzien is het weekend en zou mijn mailtje toch niet beantwoord worden. Maar bedankt!

Hoop voor je dat het lukt... Anders vraag iemand anders te bellen , als het kan, en dat diegene uitlegt dat je liever mailt ivm je gehoor, dan geven ze wss wel het juiste email adres voor het onderwerp dat je nodig hebt.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:10

batje schreef:
Helaas nu al gesloten, maar door de weeks kan je de belastingdienst bellen via teletolk. (via Google te vinden)

Daarvoor moet je wel eerst allerlei papierwerk doen (verzekering/verklaring dat je sh/doof bent).

Wel zeer handig voor andere keren, maar dan moet je het wel eerst allemaal geregeld hebben.