Slechthorende/dove mensen gezocht om NGT te oefenen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mirashiba

Slechthorende/dove mensen gezocht om NGT te oefenen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 12:16

Hallo!

Ik ben onlangs gestart met een cursus Nederlandse Gebarentaal. Ik vind het erg leuk, maar helaas heb ik niemand om mee te oefenen. Ik vroeg me af of dat er slechthorende of dove mensen op bokt zitten of dat iemand misschien een site weet waar je kunt communiceren met doven? :)

Groetjes Jolein.
Laatst bijgewerkt door Mirashiba op 29-01-16 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

RelarDevi

Re: Slechthorende/dove mensen gedacht om NGT te oefenen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 12:21

Ik weet niet hoe goed je al gebaart maar je zou kunnen kijken of je activiteiten kan bezoeken in een dovenclubhuis. De meeste clubhuizen hebben eens in zoveel tijd een inloop/instuif/wapperavond, gewoon vrij toegankelijk. Misschien wel handig om te noemen waar je ongeveer woont?

Maar het is wel erg moeilijk om echt tussen in te komen, je hebt iemand nodig die jou kan en wil introduceren en ook met jou wil oefenen.

050206051012

Re: Slechthorende/dove mensen gedacht om NGT te oefenen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 12:44

Wellicht kun je contact opnemen met Tolkmatch en kun je gekoppeld worden aan een tolk?

RelarDevi

Re: Slechthorende/dove mensen gezocht om NGT te oefenen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:31

Ik weet niet of tolkmatch daarvoor bedoeld is, met tolkmatch kunnen dove mensen een aanvraag doen voor een tolk. Om te tolken, niet om gezellig te kletsen o.i.d.