Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ItsMe2 schreef:Quir: Ik heb het ontdekt. Zitten er nog een maximaal aantal tekens aan, weet jij dat zo?
Iris82: Kan ik dat standaard instellen? Als ik iedere keer de rechtermuisknop daar voor moet gebruiken, gaat daar eigenlijk te veel tijd inzitten
Edit: typfoutje
Shadow0 schreef:Geen technische tip, maar misschien toch handig: het is niet altijd nodig om alles op te schrijven. Juist als er veel informatie al in de powerpoints staat (of in het dictaat/studiehandleiding/boek, whatever) kan het heel zinnig zijn om je aantekeningen op een andere manier te maken: door ze te gebruiken om vooral de belangrijke punten, de verbanden en bij je opkomende vragen en associaties te noteren.
Hierdoor ben je actiever met het begrip van de stof bezig, en minder een passieve notulist. Er zijn zelfs een paar kleinschalige onderzoekjes die de indruk wekken dat geschreven aantekeningen om die reden soms positiever werken en leiden tot meer begrip.
(Omdat je langzamer schrijft dan typt, maar schrijvend makkelijker snel dingen kunt schetsen, verbinden etc zijn geschreven aantekeningen anders van inhoud dan getypte aantekeningen.)
Mij beviel het maken van actieve aantekeningen in elk geval goed, omdat ik veel meer uit de colleges haalde en het veel beter bleef hangen.
ItsMe2 schreef:Dyanne_z: dat kan ik ook zeker proberen. Ik hoop dat het dan nog wel duidelijk te verstaan is
. Heb je nog tips hoe ik de hoofdzaken er uit kan filteren? ItsMe2 schreef:Tot nu toe maakte ik (bijna) alle aantekeningen nog gewoon met pen en papier. Maar typen gaat natuurlijk een stuk sneller, en je kan het veel gemakkelijker ordenen later.
Citaat:Alleen, wij krijgen veel les aan de hand van powerpoint presentaties. Om alle tekst van deze powerpoints over te typen in een word document duurt eigenlijk te lang, het tempo zit er goed in bij onze lessen.
Nu vroeg ik mij af, hoe kan ik het handigst deze tekst snel en goed in een word document krijgen. Als ik de tekst kopieer en plak, dan verspringt alles en staat het er erg onoverzichtelijk. Of is het mogelijk om in het programma powerpoint de aantekeningen per dia te maken?
Iemand die hier ervaring in heeft om dit snel en overzichtelijk in 1 document te krijgen.
En als iemand nog een goede typcursus (het liefst gratis) weet, houd ik mij ook aanbevolen.