Ik zit momenteel in een dilemma, en dacht laat ik het eens op bokt zetten. Wie weet heeft er iemand hetzelfde meegemaakt :p
Ik zit op het moment in 4 havo, vorig jaar had ik 0,1 punten te kort om over te gaan maar ivm een rotte thuissituatie hebben ze mij toch over laten gaan naar 4 havo, gelukkig! want ik had de 3de al een x over gedaan.
Nu heb ik net mijn 3de toetsweek achter de rug en heb ik er nog 2 te gaan, ik weet eigenlijk al zeker dat in dit jaar niet ga redden. Ik sta er bizar(geen 5jes maar Echte onvoldoendes) slecht voor, ik zou echt alleen maar 10en moeten halen de aankomende 2 toetsweken mocht ik het nog willen redden en ik weet dat dat niet gaat lukken want in vind het eigenlijk veel te moeilijk en de thuissituatie is nogsteeds niet helemaal zoals 'het hoort'.
Maar toch denk ik ja havo is altijd mijn doel geweest, ik moet ervoor gaan!
Nu heb ik een beetje onderzoek gedaan in wat ik zou willen doen als ik dit jaar niet haal, en ik heb een leuke mbo opleiding gevonden op het grafisch lyceum!
Nu ben ik 18, dus ik zou nu al kunnen stoppen met 4 havo omdat ik eigenlijk al weet dat ik het niet meer ga redden.
Dan heb ik een aantal vrije maanden waarin ik veel kan werken, meer kan paardrijden (zet het niks voor niks op bokt
) en hopelijk mijn rijbewijs kan gaan halen.Nu weet ik echt niet meer wat wijsheid is en ik zit er nu al een tijdje mee in mn hoofd
Wie weet er raad?