salaris met terugwerkende kracht en belasting

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

salaris met terugwerkende kracht en belasting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 20:18

Ik doe een werken leren opleiding. En aangezien ik het idee had dat mijn salaris niet klopten, contact opgenomen met salaris administratie en personeels zaken. Personeels zaken heeft contact met opleiding opgenomen. Hun blijken nooit de formulieren gestuurd te hebben dat ik de dingen van bepaalde leerjaren behaald heb. Overgangsbewijs dus naar de volgende periode en een ander salaris.

Nu krijg ik eind februari mijn salaris en hierbij met terugwerkende kracht ook wat ik afgelopen maanden te weinig heb gekregen.

Nu heb ik geen idee hoe dit dan zit met de belastingdienst. Ben bang dat ik dan volgend jaar, mega veel terug kan gaan betalen. Ook krijg ik nu nog zorgtoeslag. Hier neem ik zoiezo contact mee op, dat het per februari wijzigd.

Iemand ervaring hiermee?

xMarieke

Re: salaris met terugwerkende kracht en belasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 21:59

Als het goed is kan de salarisadministratie je hierover informeren. Dus daar even vragen. Zij hebben de fout gemaakt en gaan als het goed is ook een wijziging voor de loonbelasting doorgeven

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:01

Ontvang jij je voorlopige teruggave in maandelijkse termijnen?

Je kunt deze stopzetten of wijzigen. Dan past de belastingdienst je maandelijkse termijn aan.

Ook op mijntoeslagen kun je het jaarinkomen schatten en doorgeven wanneer dit wijzigt. Dan passen ze de te ontvangen zorgtoeslag ook aan.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 22:17

Zorgtoeslag maandelijks. Die kan ik idd stopzetten of bellen.

Mijn grootst probleem is dat ik bang ben eind van het jaar weer terug te moeten betalen aan de belasting. Al is eerder gehad en met zoiets lijkt me dat je dan nog een bekkie meer terug kan betalen.

Ik weet nog niet hoeveel en voor hoeveel maanden ik te kort heb gehad .

Ga morgen idd maar weer terug bellen. Heb vandaag opleiding, personeelszaken en salaris administratie gebeld. En personeels zaken gaat regelen dat ik het eind februari terug krijg. Dus is het dan p&o of salaris administratie welke hier over gaat?

riskatc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 19:50

Kwestie van de salaris administratie en vraag is even of ze het ook met terugwerkende kracht in de loonaangifte gaan corrigeren (waarschijnlijk niet ivm jaarovergang). Als het een correctie is die in februari wordt betaald en dan ook mee gaat in de loonaangifte is je inkomen voor dit jaar een stuk(je) hoger. Zeker van invloed op de zorgtoeslag en eventuele andere toeslagen. Zorgtoeslag zou ik dan stopzetten of aanpassen. Mocht je een voorlopige teruggaaf van de belasting ontvangen dan moet die ook aangepast worden. Het zal dan dus effect hebben op de belasting van dit jaar

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 19:57

Je kunt ze vragen of ze het bedrag extra willen belasten. Dan loop je geen risico op terugbetalen.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:00

Ik verwacht dat je nagenoeg geen belasting betaald, je bruto salaris zal onder een grens liggen. Ik denk dat je misschien ook nog wel in een speciaal tarief valt als student.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-16 20:49

Ik heb alleen te horen gekregen wat ik bruto hoor te verdienen nu. Verder geen idee dus hoeveel ik terug krijg en hoeveel maanden.

Ik bel vd week nogmaals personeel zaken. Van de week niet te pakken gekregen.

Baal ervan. Als het nu goed wad gegaan in een keer zat ik niet met al deze vragen / problemen... maarja niks aan te doen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:55

Maar wel goed dat je er zelf zo achteraan gaat. Ik ben door mijn (toenmalige) manager, van de regen in de drup beland. Ik kreeg bevallingsverlof, en dat liep blijkbaar te lang door. Ik had er later zelf over gebeld, eerst naar mijn werk, en het zou geregeld worden. Daarna kreeg ik weer te veel, en heb ik rechtstreeks naar de uitkerings instantie gebeld (of personeelszaken zelf, dat weet ik even niet zeker) Bleek dat mijn manager net had gebeld.. (dus drie maanden later!)

Het jaar was inmiddels afgelopen, dus het zou verwerkt worden in het nieuwe jaar. Daar had ik helemaal niks aan, want het ging om best veel geld, waar ik dus geen recht op had gehad. Maar uiteindelijk wel op mijn jaaropgaaf vermeld stond: kon ik dus ook nog toeslagen gaan terug betalen!

Dit heeft ons echt honderden tot duizenden euro's gekost, zo balen!

Dus zoek het goed uit, en goed dat je hier dan wat advies inwint, misschien zijn er wat mensen die hier meer verstand van hebben?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-16 21:05

Wat een ellende. Daar ben ik nou ook bang voor.

Ga eind februari als salaris er is even ermee naar de vriend van mijn zus ook kijken of hij eruit kom en weet wat voor gevolgen het heeft. En misschien dat iemand hier idd tipt heeft.