Welke MBO opleiding?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

korbakimmy8

Welke MBO opleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 18:46

Voor na de zomer vakantie ben ik weer op zoek naar een goede opleiding.
Eerst wilde ik paardenhouderij gaan doen, deze optie staat nog open, maar omdat er zo onwijs weinig werk in is ben ik ook naar andere opleidingen aan het kijken.
Wie weet er nog een leuke mbo opleiding (niveau 3 of 4?) ik ben volledig inspiratieloos!!

Selena

Re: Welke MBO opleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:47

Wat zijn je interesses of wat lijkt je leuk/interessant?

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 18:57

Een kantoor baan is niks voor mij. Ik ben het liefst lekker bezig. Wat ik precies leuk vind om me werk er van te maken,,, ik heb geen idee. Ik hoor vrijdag of ik geslaagd ben als verzorgende maar dit werk is me de laatste tijd erg tegen gevallen door de bezuinigingen. Anders was ik daar in blijven werken.

Saab99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:04

Uit welke vakken bestaat je pakket?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:08

korbakimmy8 schreef:
Een kantoor baan is niks voor mij. Ik ben het liefst lekker bezig. Wat ik precies leuk vind om me werk er van te maken,,, ik heb geen idee. Ik hoor vrijdag of ik geslaagd ben als verzorgende maar dit werk is me de laatste tijd erg tegen gevallen door de bezuinigingen. Anders was ik daar in blijven werken.

Is het dan misschien niet een idee om door te leren? Op welk niveau is je diploma als je deze gehaald hebt? Anders zou eventueel doorstromen naar een HBO in deeltijd misschien wat zijn? Ik weet dat HBO geschoold zorg-personeel vaak makkelijker aan de slag komt dan MBO-geschoold, bijvoorbeeld als OK assistenten of anesthesiemedewerkers.

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:11

Wat bij mij heeft geholpen bij m'n studiekeuze is een lijst opzoeken met alle studies die er in Nederland te volgen zijn. Die heb ik gelezen en bij de studies die me niets zeiden heb ik opgezocht wat het inhield. Ik had ook hetzelfde wat jij had, geen idee waar ik m'n werk van wilde maken, vooral doen en geen kantoorbaan. Ik wist na 2 jaar tijdens mavo zeker dat er geen mbo opleiding voor mij was dus ik zit nu in het havo examenjaar. Misschien zo doorleren ook een idee?

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 19:15

Ik wil inderdaad door gaan leren :)

Ik ben straks verzorgende IG niveau 3. Dus liefst een mbo niveau 4.

Verder leren in de zorg zit er niet in. Dat zie ik me niet blijven doen namelijk omdat de werkzaamheden die er tegenwoordig zijn niks voor mij is.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:17

welke vakken was je goed in op de middelbare school?
welke richting zou je leuk vinden?
wat zijn je hobby's?
is er iets (misschien een droom) wat je wil bereiken in je leven?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:22

Waar houd je van?

Ik doe Manager Dierenverzorging en dat vind ik heel leuk. Mijn zus doet Cosmo Academy en dat klinkt ook echt onwijs leuk, zij wist eerst ook niet wat ze moest gaan doen maar heeft het daar wel gevonden geloof ik. Dat is een opleiding die gericht is op recreatie en toerisme, de stages doe je in animatieteams. Welk werk je precies kunt gaan doen weet ik niet meer, maar dat is wel meer dan alleen animatie.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 19:23

Liefst werk ik in de paarden. Liefst voor mezelf. Maar dit zit er simpelweg niet in.
Bezig zijn met "haar" vind ik ook wel leuk maar weet niet of ik me beroep daarvan kan maken. Zijn tegenwoordig zoveel kappers

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:25

Ik doe de opleiding Maatschappelijke Zorg Specifieke Doelgroepen niveau 4. Het is een hele brede opleiding waarmee je alle kanten op kunt! Misschien ook wat voor jou. :)

JustEnjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:29

Ik zat vorig jaar in hetzelfde schuitje. Ik had mijn diploma verzorgende IG gehaald en ben daarna gaan werken in de thuiszorg.
Echter na 2 jaar wilde ik weer verder leren maar omdat wegens bezuinigingen een niv. 4 opleiding geen optie was ben ik verder gaan kijken.
Ik doe nu de opleiding Paard&Sport niv. 4. Ondanks dat ik weet dat er weinig werk in te vinden is heb ik het toch gedaan omdat ik het gewoon heel graag wilde.
Ik probeer gewoon zo goed mogelijke stages te vinden die ook goed staan op mijn CV straks en hoop dan na mijn opleiding toch in de paarden te kunnen gaan werken.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:55

Dierenartsassistente? Doktersassistente?

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 20:40

Ik ga kijken voor een opleiding in de handhaving om vervolgens door te stromen naar politie academie!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:43

korbakimmy8 schreef:
Ik ga kijken voor een opleiding in de handhaving om vervolgens door te stromen naar politie academie!

Hou er rekening mee dat er maar een klein aantal naar de politie academie mag doorstromen! Vriendin van mij doet ook handhaving en wil dan ook naar de politie academie. Zij heeft nog het 'geluk' met familie die agenten zijn maar zelfs dan is de kans nog klein.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 20:50

Klopt. De kans is klein maar ook mijn vader werkt bij de politie. Misschien helpt dat wat mee. Ookal wil ik het op eigen benen kunnen doen.
Voor me verzorgende ig opleiding zat ik er ook ap naar te kijken. Dua misa moet ik de gok maar wagen