Hallo allemaal,
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar mogelijkheden om een opleiding/cursus te doen in de paarden naast mijn reguliere hbo studie.
Ik ben 19 jaar en studeer nu fysiotherapie aan de hu en wil later graag door voor paardenfysio.
Ik heb mijn propedeuse en ben nu in het 2de jaar bezig. Maar graag zou ik nu ook al wat in de paarden willen doen wat eventueel later een aanvulling kan zijn op paardenfysio.
Echter loop ik een beetje tegen een probleem aan. Eigenlijk voor alle nuttige dingen heb je de gehele vooropleiding fysio al nodig of is er een leeftijdsgrens waar ik niet aan voldoe. Zo lijkt het althans.
Ik heb voor nu gekeken naar
- sportmassage. De gewone cursussen lijken vooral gericht op enkel ontspanning. Echt probleemoplossend oid lijkt het niet. Uiteraard zijn andere meningen welkom!
- happy atlete sportmassage. Wel probleemoplossend maar die heeft een leeftijdsgrens en dan heb ik wekelijks vervoer en paard nodig wat ik mee zou kunnen nemen)
- osteopathie. ICREO laat alleen toe als je al bachelor fysiotherapie hebt. Hippo Sofia zag ik ook, maar vraag me af hoe goed deze is. Deze was 2 jaar en zonder vooropleiding. De vooropleiding bij icreo is natuurlijk niet voor niks, dus vraag me af hoe goed deze opleiding is.
- cranio sacraal therapie. Hier zou ik nog wat meer over moeten zoeken. Heb me hier nog niet volledig in verdiept.
Nu vraag ik me af of er nog andere mogelijkheden zijn die ik nog niet heb gezien/gevonden. Ook ervaringen met de genoemde dingen hoor ik graag!