Voeding & fotografie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Voeding & fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:30

Hoi bokt!

Voor mijn studie voeding en dietetiek moet ik praktijkuren maken waarbij ik zelf mag indelen hoe en wat. Mijn slb'er heeft me geadviseerd dat ik echt wat met fotografie moet doen.. Maar wat??

Heeft bokt een idee hoe ik mijn praktijkuren kan voldoen met mijn 2 hobby's? Wie heeft de gouden tip?

Anoniem

Re: Voeding & fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 00:25

Foto reportage over een bepaald aspect in de voeding?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 00:29

Inderdaad. Voeding fotograveren of weet ik veel wat.

Ik werk bij een groothandel in aardappelen groente e fruit en op de marketing afdelin fotograveren ze producten.

Verder koks aan he werk foograveren. Of hoe het in de schappen staat. Hoe kun je voedin promoten. (Al is dat misschien meer marketing).

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 00:30

Ik weet niet precies wat voor dingen met voeding je leert. Moet je er een verslag bij maken ofzo? Of iets met onderzoek?Misschien kan je foodfotografie doen in een specifiek restaurant of een reportage op een markt o.i.d. (m.b.t. tot gezonde voeding).. Het in beeld brengen van biologisch vs. niet biologisch (als zoiets kan?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:18

ik ben helemaal vrij in de inhoud van de opdracht, maar het moet wel leerzaam zijn en voor een diëtiste in opleiding relevant..

voedselfotografie lijkt me wat nutteloos: wat heb ik eraan en hoe kan ik daar mijn brood mee verdienen? wat draagt het bij? ik heb daar nog erg veel vragen bij!

de procuctkennis vind ik wel een heel leuk ding, dus bijvoorbeeld door een macaroni heen fotograferen en uitleggen wat er allemaal in het macaronietje zit bijvoorbeeld. Of een kook-ding met filmpjes of foto's..

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:20

Een recept fotograferen misschien? Zoals je inderdaad al voorstelde met bijvoorbeeld de macaroni. Eerst alle ingrediënten apart en dan laten zien hoe ze gecombineerd worden en hoe de structuur daardoor veranderd.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:23

Reportages maken waarbij je mensen vraagt om alles wat ze die week gegeten hebben op tafel te zetten, en jij ze er dan bij fotografeert. Dan geeft je ze daarnaast aan de hand van het voedingspatroon (etc.) een advies over wat ze zouden kunnen veranderen om gezonder te leven, en fotografeer je ze een maand of 2 later weer met alles wat ze die week gegeten hebben.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:26

Recepten fotograferen voor specifiekere doelgroepe? Bijvoorbeeld een recept voor iemand die intensieve krachtsport beoefend, iemand die overgewicht heet, een kind met lactose-intolerantie etcetera? En dan leg je bijvoorbeeld uit op welke macro-nutriënt je de focus legt, of wat je als vervanging van een allergie kan eten. Dat lijkt mij (kijkend vanuit een consument/klant perspectief) best wel interessant om te weten. Niet alleen handig om meer recepten te hebben die passen bij mijn behoefte, maar ook om daar uitleg bij te ontvangen, het hoe en wat en waarom :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:47

Wat een goede ideeen allemaal, bedankt!!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:50

Iemand met een speciaal dieet volgen met fotoreportage dat je de uiterlijke kenmerken (bij gewichtsverlies) kan volgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:56

De soms ongezonde relatie tussen voedsel, eten en mensen proberen vast te leggen?

Enkele ideeën kunnen zijn het simpelweg niet eten. ( focus op een wit bord met 1 doperwtje bijvoorbeeld) Het extreem gecontroleerd eten incl het tellen. Bijvoorbeeld met strak afgemeten etenswaren, halve etenswaren, weegschalen ect. Het bingen? Het plannen voor een eetbui? Het emotie eten. Chocolade en een fleswijn combineren met iets droevigs.

Persoonlijk zo ik die kant op gaan, de relatie tussen voeding en mensen. In mijn optiek is dat een van je belangrijkste aspecten van diëtist zijn. Bovenstaande voorbeeld is vrij negatief geladen. Maar zo kun je ook een rapportage over voeding en tradities, cultuur of ziekte proberen te maken.