Lekker lunchen, maar waarom daar? Hotel/cafe/restaurant

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Waar let jij als je buiten de deur gaat lunchen?

Uitstraling pand
54 (7%)
uitstraling binnen
102 (14%)
keuze menukaart
182 (26%)
bereikbaarheid
37 (5%)
reviews
44 (6%)
vriendelijk personeel
72 (10%)
drukte
46 (6%)
prijs
160 (22%)

Totaal aantal stemmen: 697

puagaus

Lekker lunchen, maar waarom daar? Hotel/cafe/restaurant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 16:29

Beste bokkers,

Voor mijn opleiding middelbare hotelschool ben ik mij weer aan het verdiepen in de keuzes die mensen maken in het kiezen van een restaurant om te gaan lunchen. Door middel van jullie reacties en het invullen van de pol helpen jullie mij enorm op weg naar mijn antwoorden!

Situatieschets
Prachtig wit grachtenpand in Amersfoort met genoeg betaalde parkeerplaatsen. Stad leeft en er is altijd wel wat te doen. Goed bereikbaar lopend, fietsend en met het ov. In de keuken staat een goede chef en de bediening heeft kennis over gastheerschap. Om er te dineren is vrij populair maar met de lunch is het rustig. Lunchkaart is best normaal zonder bijzondere gerechten.

Foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is dus wat ik wil onderzoeken voor school. Hoe komt dat en wat kunnen ze er aan doen?
Ik ben dus heel benieuwd waar jullie je keuze door laten beïnvloeden.

Alvast super bedankt voor het invullen. :D
Laatst bijgewerkt door puagaus op 25-01-16 16:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Tink89

Re: Lekker lunchen, maar waarom daar? Hotel/cafe/restaurant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:32

Waarom maar 1 optie? Ik let op meerdere dingen...

lin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:34

Ik kijk vooral naar de menukaart. Ik kan slecht tegen bepaalde etensmiddelen. Als deze alleen maar op de kaart staan zal ik hier dus nooit gaan eten. Ook is de prijs natuurlijk belangrijk. Als de prijs kwaliteit verhouding goed is zou ik best iets meer willen betalen.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:35

"Weinig bijzonder dingen", dan let ik dus vooral op de prijs

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 16:36

Tink89 schreef:
Waarom maar 1 optie? Ik let op meerdere dingen...

Top! gelijk aangepast

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 16:37

Graffi86 schreef:
"Weinig bijzonder dingen", dan let ik dus vooral op de prijs

Zou je mij een voorbeeld willen geven van het letten op de prijs?
Wat vind je dan te duur en waar zou je meer geld aan willen uitgeven?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:38

Bij het pand uit jouw openingspost zou ik al niet naar binnen gaan :) te statig en toont te duur > dan zal het eten ook wel duur zijn :)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:39

Voor de lunch wil ik graag een vullende soep, een goede salade of een broodje. Als ik zo'n plaatje van een voorgerecht (ik hoop dat het een voorgerecht is en geen lunchmaaltijd) zie, dan haak ik al af. Ik zou dan denken dat ze of te kleine porties serveren, of dat ze alleen driegangenmenu's hebben voor tussen de middag, en dat laatste kost mij te veel tijd.

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 16:40

lin_ schreef:
Ik kijk vooral naar de menukaart. Ik kan slecht tegen bepaalde etensmiddelen. Als deze alleen maar op de kaart staan zal ik hier dus nooit gaan eten. Ook is de prijs natuurlijk belangrijk. Als de prijs kwaliteit verhouding goed is zou ik best iets meer willen betalen.

Het zou dan dus mooi zijn als de menukaart gebalanceerd is. Zou het voor jou een plus zijn als er duidelijk op de kaart en website staat dat de koks hiermee rekening zouden kunnen houden en aparte gerechten zouden kunnen worden geserveerd. Iets in de zin van heeft u allergieën of dieetwensen horen wij het graag zodat de keuken iets anders moois kan bereiden?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:40

Keet schreef:
Bij het pand uit jouw openingspost zou ik al niet naar binnen gaan :) te statig en toont te duur > dan zal het eten ook wel duur zijn :)

Hier sluit ik me bij aan. Dat het rustig is tijdens de lunch spreekt mij ook niet aan, ik houd wel van 'gezellige drukte'.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:40

Ik ga zelden uit lunchen, als ik ga is het voor een speciale gelegenheid voor mij werk. Dan heb ik zakengasten en wil ik dus ook wat bijzonders. Dus mijn hoogste prioriteit ligt bij bijzondere gerechten. Dit wel icm rekening houden met allergieen, graag zie ik dit als aandachtspunt op de website staan.

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 16:41

Keet schreef:

Dat is een goeie! Klopt dit is het pand. Zou een kleine aanpassing aan het pand het voor jou meer aantrekkelijk maken om naar binnen te gaan? Zo ja, wat zou je dan op andere gedachten kunnen brengen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:43

puagaus schreef:
Keet schreef:

Dat is een goeie! Klopt dit is het pand. Zou een kleine aanpassing aan het pand het voor jou meer aantrekkelijk maken om naar binnen te gaan? Zo ja, wat zou je dan op andere gedachten kunnen brengen?

Gezellig terras, plantenbakken eromheen, kleuraccenten, "hip" bord oid. Bord met aanbiedingen buiten

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 16:44

troi schreef:
Ik ga zelden uit lunchen, als ik ga is het voor een speciale gelegenheid voor mij werk. Dan heb ik zakengasten en wil ik dus ook wat bijzonders. Dus mijn hoogste prioriteit ligt bij bijzondere gerechten. Dit wel icm rekening houden met allergieen, graag zie ik dit als aandachtspunt op de website staan.

Bijzondere gerechten, in de zin van een 2 gangen lunch? Welke prijs zou jij schappelijk vinden?
Met als voorbeeld huis gerookte zalm voor en herten rug hoofd.

Rekening houden met allergieën is een top tip, deze zal ik dan ook zeker meenemen,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:46

Ik heb ook gestemd, 2 dingen waar ik ook op let maar die ik mis zijn:
- De drukte in het restaurant. Als het restaurant (bijna) leeg is loop ik er al niet naar binnen, want dat is voor mijn gevoel vaak geen goed teken. Ik heb de optie 'uitstraling binnen' aangeklikt, al is dat misschien niet helemaal wat je bedoelt. Maar een gezellige uitstraling binnen vind ik ook wel belangrijk als ik ergens lekker wil lunchen. Dat vind ik van bijvoorbeeld de Hema, Ikea, McDonalds niet. Maargoed, dan noem ik ook iets.. :D
- Waar ik ook op let is klantvriendelijkheid, maar dat valt misschien wel weer onder 'reviews'. Als ik ergens eerder ben geweest maar de bediening was niet klantvriendelijk, dan kom ik er niet graag nog eens.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:48

Hoe is de verhouding met de avond kaart? Misschien is het s avonds erg duur waardoor mensen het in de middag links laten liggen?

Verder ga ik zelf het liefst lunchen waar ze ook lekker gezond op de kaart hebben staan. Goede broodjes en lekkere salades.

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 16:50

Anoniem schreef:
Ik heb ook gestemd, 2 dingen waar ik ook op let maar die ik mis zijn:
- De drukte in het restaurant. Als het restaurant (bijna) leeg is loop ik er al niet naar binnen, want dat is voor mijn gevoel vaak geen goed teken. Ik heb de optie 'uitstraling binnen' aangeklikt, al is dat misschien niet helemaal wat je bedoelt. Maar een gezellige uitstraling binnen vind ik ook wel belangrijk als ik ergens lekker wil lunchen. Dat vind ik van bijvoorbeeld de Hema, Ikea, McDonalds niet. Maargoed, dan noem ik ook iets.. :D
- Waar ik ook op let is klantvriendelijkheid, maar dat valt misschien wel weer onder 'reviews'. Als ik ergens eerder ben geweest maar de bediening was niet klantvriendelijk, dan kom ik er niet graag nog eens.

Ik heb de pol aangepast! Stom dat die er inderdaad niet bijstond haha :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:50

Biedt een budget lunch menu aan voor studenten, dat goed vult en lekker is, en laat dan mond-op-mond reclame z'n werk doen.

Met het werk eten wij vaak in restaurants die onder de middag zo'n goedkopere lunch aanbieden, want veel + lekker, voor niet zo'n hoge prijs (gemiddeld 6-10 euro). Er komen dus niet perse enkel studenten op af.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:51

Ik denk dat het bij dat restaurant is dat het net buiten het winkelgebied ligt. Ik heb er een hele poos vlakbij gewoond, naar veel restaurants geweest, maar daar nooit. Te ver weg.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:52

Als ik ga lunchen kies ik toch vaak andere gelegenheden dan als ik ga dineren.

Vind het pand uit de openingspost mooi om in te dineren, maar de uitstraling te "chique" en te "duur" om te lunchen.
Meestal kies ik gewoon iets leuks tijdens het winkelen, ergens in de stad.
Een gevarieerde kaart en een gezellig (drukke) uitstraling vind ik dan aantrekkelijk.

Als ik ga dineren kies ik vaak vooraf waar ik heen wil. Op basis van wat ik ken, of via ervaringen van anderen. Lunch is veel meer een gelegenheidskeuze. Ben ik aan de rechter kant van de stad? Ga ik daar lunchen. Ben ik links? Dan zoek ik daar iets leuks!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:52

Ik let er heel erg op of er vegetarisch eten is, het liefst ook flink wat keuze. De binnenkant en vooral ook de geur van het restaurant vind ik ook heel erg belangrijk. We zijn één keer een restaurant binnen gegaan waar het best wel stonk, toen zijn we gelijk weer weg gegaan.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:53

Als ik zelf buiten de deur ga lunchen, vind ik erg leuk maar budgettechnisch tegenwoordig niet zo handig, dan heb ik meestal een paar vaste tentjes waar ik uit kies. En die zijn geselecteerd op prijs, op menukaart en op ambiance. Een leuke studentencombo (broodje+koffie) doet het ook goed. En de menukaart hoeft niet heel bijzonder te zijn, zo is een van mn favo's een broodje met gerookte kip en sla, tomaat, mayo bij de croissanterie. Een andere leuke tent heeft wat chiquere dingen, zoals waldkorn serranoham of carpaccio.

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 16:53

Huidige Lunchkaart
U kunt een keuze maken tussen bruin- of witbrood van
Bakkerij Boersma
▪Hamburger van Black Angus▪ € 12,50
Augurk, little gem, tomaat, cheddar, smokey bbq-saus,
huisgemaakte friet
▪Filet Americain▪ € 8,50
Gel van augurk, broodkrokant, little gem, mosterdmayonaise
▪Huisgerookte zalm▪ € 8,50
Zoetzure radijs, komkommerparels, limoenmayonaise
▪Carpaccio▪ € 8,50
Krokante ui, rucola, aceto balsamico, oude kaas
▪Uitsmijter▪ € 7,50
Boerenham, Olde Remeker kaas
▪Van Dobben kroketten▪ €7,50
Brood, mosterd

Salades
▪Gamba’s▪ € 11,50
Kaviaartomaat, groene kruidenolie, mangochutney
▪Huisgerookte zalm▪ € 9,50
Zoetzure radijs, komkommerparels, limoenmayonaise
▪Mozzarella▪ € 9,50
Gele tomaat, basilicummayonaise
▪Rosé eendenborst ▪ € 9,50
Knolraap, little gem, specerijen dressing
Soep
▪Wisselende soep van de dag▪ € 7,00
Twee gangen lunchmenu € 22,50
Dagelijks wisselende gerechten, inclusief koffie of thee.
Graag informeren wij u hierover aan tafel.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:54

Lijkt er een beetje op of je reclame wil maken voor deze gelegenheid, maar kan ook aan mij liggen. Afgaande op de foto zou ik er al niet naar binnen stappen. Veel te chic en foto 1 lijkt me ook geen lunch gerecht. Ik heb een gezin dus sowieso al niet veel geld om te besteden. Als we al ergens gaan lunchen Strijken we neer bij een eetcafé/ broodjeszaak. Het aanbod doet veel maar de prijs is voor mij het belangrijkst en de lekkere luchtige uitstraling van gezellig een pilsje pakken en lekker een broodje eten.
Laatst bijgewerkt door Jazzythecorg op 25-01-16 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:55

Redelijk aan de prijs. Veel "vreemde"zaken. "Gel van augurk, broodkrokant, little gem, mosterdmayonaise" zou mij bijvoorbeeld afschrikken. Wat moet je daar bij voorstellen? Zijn niet gangbare nederlandse termen.