Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Maar HAS Venlo was al meer georganiseerd en persoonlijker, waarschijnlijk omdat het kleiner is. Maar dat is denk ieders eigen ervaring.. (Op HAS Venlo kan je ook TB doen).
).
. Ik vond het van Hall een hele fijne school met een relaxte sfeer. Onze klas had erg veel direct contact met de docenten, je kon altijd zo binnenlopen met vragen. Er was veel zelfstandig werken (groepsprojecten, onderzoek doen en verslagen maken) en relatief weinig verplichte lesuren. Ik merkte dat bij de mlo opleiding het contact met de docenten minder direct en spontaan ging en er meer (verplichte) lesuren waren. Ik geloof wel dat het aantal lesuren opgeschroefd is na mijn tijd. krimpenaar schreef:Zelf heb ik vorig jaar voor toegepaste biologie gekeken op het HAS in den Bosch, maar ik vond het met de orientatiedagen erg onpersoonlijk. Het ging met grote groepen en heel erg door elkaar allemaal. Daarna gekeken op het HAS in Venlo, wel voor een andere opleiding want ik kwam erachter dat je voor TB ook scheikunde moest doen en dat zag ik niet zo zitten. Maar HAS Venlo was al meer georganiseerd en persoonlijker, waarschijnlijk omdat het kleiner is. Maar dat is denk ieders eigen ervaring.. (Op HAS Venlo kan je ook TB doen).
Roosters zijn op beide locaties van het HAS iedere week verschillend. Je hebt tussendoor ook wel dagen vrij, maar die heb je ook echt nodig voor je schoolwerk wat ik van studenten hoor die TB doen op HAS Venlo. En zelf heb ik die dagen met mijn opleiding ook hard nodig.
Je kan natuurlijk kiezen voor je vriend, paard en vriendinnen, maar die zijn er in het weekend ook (even direct gezegd). Ik zou gaan voor je toekomst. Zelf ga ik nog ieder weekend naar huis en zie ik mijn vriendinnen en verzorgpaardjes ook nog regelmatig (relatie is net uitgegaan voordat ik op kamers ging in Venlo).
Kies een school, opleiding, stad, studentenhuis etc. waar jij je goed voelt!
Succes in ieder geval!
Het niveau valt erg mee.
).
Maar dan moet je dus wel thuis veel doen, vergis je daar niet in. Ik denk dat het stagejaar het drukste is, omdat je dan echt 40 uur per week aan de slag bent bij een bedrijf. Maar goed, dan heb je 's avonds geen voorbereiding of huiswerk of iets in die richting, dat doe je allemaal op je stage.
Is alleen niet makkelijk om voor elkaar te krijgen, maar wie niet waagt, wie niet wint. Krijg veel hulp van een paar docenten daarbij omdat zij ook vinden dat ik daar gewoon heen moet, dus dat helpt enorm!
Een klasgenoot van mij reist al 3 jaar heen en weer, 3 uur heen en 3 uur terug naar zijn woonplaats, en die kan het prima aan. Sokje_6 schreef:Ah, zo! Ik snap hetEen klasgenoot van mij reist al 3 jaar heen en weer, 3 uur heen en 3 uur terug naar zijn woonplaats, en die kan het prima aan.
Als hij dan maar voor 1,5 uur op school moet zijn, zorgt hij dat hij nog iets anders erachteraan plant.
anneliesdj schreef:Sokje_6 schreef:Ah, zo! Ik snap hetEen klasgenoot van mij reist al 3 jaar heen en weer, 3 uur heen en 3 uur terug naar zijn woonplaats, en die kan het prima aan.
Als hij dan maar voor 1,5 uur op school moet zijn, zorgt hij dat hij nog iets anders erachteraan plant.
En die doet dat elke dag? Betekend dat dat hij dagelijks om4 uur opstaat of valt dat mee?

) omdat het zo klein is en de afstand tussen docent en student is niet zo groot waardoor het zelfs gezellig is met de docenten
.
. Succes in ieder geval!
Arcodavella schreef:Daar heb je gelijk in inderdaad.. Uiteindelijk denk ik oprecht dat je meer informatie krijgt tijdens een meeloopdag, dan kan je van alles vragen over de opleiding aan zowel studenten als docenten en je krijgt ook gelijk een algemeen beeld. Misschien is dat dan iets voor je?