dubbel zorgtoeslag ontvangen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

finnens

dubbel zorgtoeslag ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 15:18

Hoi

Ik keek vandaag even op mn rekening en zie dat ik op dezelfde dag voor zowel januari als februari zorgtoeslag heb gekregen. (Vandaag) Ik ben eind december 18 geworden en heb pas sinds een week een nieuwe zorgverzekering, ben overgestapt . Vraag me af hoe dat kan zitten en waarom het voor januari en februari tegelijk komt, en of dat ook allebei tegelijk weer afgeschreven wordt.

Sorry als ik misschien een beetje onduidelijk ben..

RoosDeG

Re: dubbel zorgtoeslag ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 15:20

Heb je in januari wel zorgtoeslag gehad?
Zo niet kan het zijn dat je het met terugwerkende kracht heb gehad.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 15:21

Als ik het goed begrijp had je in januari al recht op zorgtoeslag, maar heb je die niet gekregen. Dus waarschijnlijk hebben ze dat nu met terugwerkende kracht overgemaakt.

Als je het zeker wil weten, zou ik even met de belastingdienst bellen, die kunnen je vast meer vertellen.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 15:22

finnens schreef:
Hoi

Ik keek vandaag even op mn rekening en zie dat ik op dezelfde dag voor zowel januari als februari zorgtoeslag heb gekregen. (Vandaag) Ik ben eind december 18 geworden en heb pas sinds een week een nieuwe zorgverzekering, ben overgestapt . Vraag me af hoe dat kan zitten en waarom het voor januari en februari tegelijk komt, en of dat ook allebei tegelijk weer afgeschreven wordt.

Sorry als ik misschien een beetje onduidelijk ben..

Normaal krijg je eind van de maand voor de volgende maand je zorgtoeslag
(dus voor februari krijg je eind januari)

Ik denk dus dat je nu 2 keer hebt gekregen omdat je net 18 bent geworden en ze het eerder nog niet verwerkt hebben.
Om het zeker te kunnen weten zou je even kunnen bellen met de belastingdienst dan weet je het zeker en voorkom je dat er iets mis gaat waardoor je later terug zou moeten betalen