Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik maak voor twee weken een studieplanning, ik leer niet thuis maar ergens anders, bijvoorbeeld op school of in de bieb, en ik ga pas weg als ik mijn 'doel' voor die dag heb bereikt. Dan de laatste twee dagen alleen voor herhaling gebruiken, dan kan ik wat rustiger aan doen en evt nog even wat dingen toevoegen die ik eerder vergeten ben of niet heb meegenomen.
maar bekijk per moment gewoon wat het handigste is om te doen. Enige afspraak die ik met mezelf maak is dat ik wel studie gerelateerd bezig moet zijn. Rond etenstijden mag ik van mezelf even pauze houden om te eten, huishouden te doen en te relaxen. Soms ga ik in de avond nog wel eens iets ontspannends doen, maar de laatste week/paar dagen voor het tentamen doe ik dat niet meer. Ontspanning is wel heel belangrijk overigens! Dat zorgt dat je je beter kan focussen tijdens het studeren.
Ben aanwezig op dezelfde school denk ik. Doe maar een berichtje
. Heel veel succes!
.
Hierbij maak ik meestal gebruik van zowel de powerpoints als het boek. Highlight de benamingen die echt belangrijk zijn en formules e.d. en maak er een overzichtelijk naslagwerk van voor mezelf. Wel met de hand geschreven! Dan blijft het veel beter hangen.
Heel leuk dat we dan opdrachten hebben, maar als je niet weet of je het goed doet en zo niet, waar dat aan ligt, dan leer je er geen hol van natuurlijk. Gelukkig is er altijd wel een ouderejaars die nog een oud tentamen heeft liggen oid