Werkvakantie met paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Koekeroekus

Werkvakantie met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 18:29

Hallo bokkers! Hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Ik loop al heel lang met het idee om eens een werkvakantie te gaan doen met paarden. Nu had ik zelf een manege op Texel in gedachten maar weet niet zo goed of dit wat voor mij is.

Ik ben 26 jaar en wil het liefste twee weken weg, erg kort ik weet het. Misschien kan ik er drie weken van maken maar dat kan ik nu nog niet zeggen.

Wat ik zoek?

- werken tegen kost en inwoning
- binnen of buitenland
- recreatieve basis (buitenritten begeleiden enz. Geen paarden inrijden ed.)
- in Nederland mogelijkheid tot eigen paard meenemen
- gezellig team.

Verder heb ik niet echt veel wensen. Sta eigenlijk voor veel dingen open maar ben echt een natuurfanaat dus ben gewoon het liefste de omgeving aan het verkennen met evt toeristen ofzo. Kan goed Engels spreken en verstaan. Andere talen word wat lastig :')

Brand los !

Ps. Hoop dat het hier goed staat.

har166

Re: Werkvakantie met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:35

Hi,

Je kunt eens kijken op yardandgroom.com dat is een website voor mensen die internationaal met paarden willen werken. Zo kun je denken aan vakantiehulp, groom, nanny etc. Je kunt via een zoekfunctie aangeven in welke landen je wilt werken en wat voor soort welk je wilt doen en dan krijg je advertenties die daar bij passen. Je kunt ook zelf een profiel aanmaken en hetzelfde aangeven zodat werkgevers jou ook kunnen zien.

Op een manege in Nederland zou ik niet doen, daar ben je eigk al te oud voor ;) die worden in de zomers bevolkt door 16 tot 23 jarigen hahaha

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 18:38

Dat was idd mijn punt een beetje. Dan ben ik twee weken aan het babysitten haha. Thanks! Zal eens kijken!

veKing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:41

Als ik jou was zou ik ook even op workaway.info kijken.
Veel aanbod op verschillende gebieden met paarden, in alle uithoeken van de wereld

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 17:36

Ik heb nog niet gevonden wat ik zocht. Nog meer mensen met ideeën of ervaringen?

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 17:38

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 17:46

Ik volg even

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 21:40

Ben zelf ook aan het kijken voor iets na mijn opleiding, Misschien kun je hier even kijken ? [BEU] Werken in het buitenland 2015

Is een topic waar veel bokkers afgelopen jaar hebben 'gewerkt' of werken in het buitenland. Heel veel succes met zoeken :)

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 21:41

Hey thanks!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:57

Gewoon een bedrijf zoeken wat je aanspreekt, en bellen met een goed verhaal.

Eerlijk zijn, reeel in je verwachtingen en hard willen werken. Dan kun je een hoop lol hebben en leren, zo is mijn ervaring. :)

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:12

Ik heb destijds iets gevonden via WWOOF
Heb toen 4 weken in Finland gezeten.. eerst 3 weken op een western ranch.. en daarna nog een week bij een alleenstaande vrouw die haar huishouden zo natuurlijk en organisch mogelijk runde..
Op die ranch was het echt het paardenwerk wat ik moest doen en bij die alleenstaande vrouw was het veel breeder.. daar zorgde ik voor allerlei soorten dieren..
Bij WWOOF kun je wel paardenbedrijven vinden maar vaak is het geen standaard manege oid.. ik heb het iig super leuk gevonden om te doen! ik had overigens ook best veel vrije tijd om zelf dingen te ondernemen en kan niet zeggen dat echt heel hard heb hoeven te werken

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:15

veKing schreef:
Als ik jou was zou ik ook even op workaway.info kijken.
Veel aanbod op verschillende gebieden met paarden, in alle uithoeken van de wereld

Ik raad Workaway ook aan! Eventueel kan ik je het adres geven van de plek waar ik nu werk (Andalusië, paarden recreatief dressuurmatig rijden). Zij heeft wel het liefst mensen die minimaal een maand komen, maar 3 weken zou ook wel kunnen denk ik.

Je mag me een PM sturen als je interesse hebt!