Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dat zijn dingen waar je wel rekening mee moet houden. Je werkt uiteindelijk heel zelfstandig en zelfsturend en dat zijn vaardigheden die ik niet nodig had op het MBO.
Kiki1995 schreef:Het is weer januari en dat kan maar één ding betekenen! Het is weer tijd voor mensen die afstuderen die jaar om een opleiding uit te zoeken en open dagen af te crossen. Ik zal vast niet de enige zijn in dit schuitje.
Ik rond dit jaar (hopelijk) mijn niveau 4 MBO af en dan ben ik webdeveloper. Maar nu twijfel ik een beetje. Ik zou graag breed opgeleid zijn zodat ik inzetbaar ben op verschillende vlakken. Nu lijkt het organiseren van evenementen, schrijven/ontwerpen van tekst en afbeeldingen voor het web, werken voor een reclamebureau of iets van management..
Ik heb mijn ook laten vallen op Communicatie of Communication & Multimedia Design. Ik ga aankomende zaterdag kijken, hoop daar misschien ook nog oud MBO'ers tegen het lijf te lopen.
Nu komt het probleem. Mijn familie schreeuwt nu dat ik het niet zal redden, dat het te moeilijk voor mij zal zijn. Zijn er meer mensen die vanaf een MBO naar het HBO zijn gegaan? Hoe beviel die stap en hoe groot was de 'kloof'?

Kiki1995 schreef:Ik heb niveau 4 (met uitzondering op het vak database en rekenen) met twee vingers in mijn neus gedaan ja. Het was ontzettend simpel naar mijn idee.
Ik zal is een Havo eindexamen proberen te maken, misschien dat dat iets meer inzicht geeft. Of niet
Ik laat mij meestal totaal niet uit het veld slaan, maar als je familie zulke dingen zegt twijfel ik soms wel een beetje of er niet toch een kern van waarheid in zit.
Mocht je het alsnog niet redden, dan heb je het in ieder geval geprobeerd. 
Je weet het pas als je het geprobeerd hebt