Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
RiannaB schreef:Ik heb een SPH diploma, maar het is heel moeilijk om aan de bak te komen. Zeker met weinig ervaring (met een specifieke doelgroep).
Aranel schreef:Ik heb toevallig afgelopen jaar een vaste baan in deze sector gekregen. Maarr ik heb wel een hbo opleiding dus ik werk eigenlijk onder mijn niveau. Dit zie je veel in deze sector, hbo'ers die de banen van mbo mensen 'inpikken'. Mijn werkgever heeft de laatste tijd alleen hbo'ers aangenomen simpelweg omdat hij daar de keuze uit heeft. Maar ik denk dat je je niet moet laten ontmoedigen door dit soort berichten als je graag de opleiding wil doen. Het trekt wel weer aan
Er zijn ook klasgenoten die nog verder studeren om hun kans op een baan te vergroten. Dat zou je dan ook nog kunnen overwegen.Aranel schreef:RiannaB schreef:Ik heb een SPH diploma, maar het is heel moeilijk om aan de bak te komen. Zeker met weinig ervaring (met een specifieke doelgroep).
Dat is waar ik dus ook tegenaan liep. Toen ik net van school kwam had ik geen ruime ervaring met allerlei lastige doelgroepen natuurlijk maar dat is wel vaak wat in de functie eisen stond..
cupido2 schreef:Aranel schreef:Ik heb toevallig afgelopen jaar een vaste baan in deze sector gekregen. Maarr ik heb wel een hbo opleiding dus ik werk eigenlijk onder mijn niveau. Dit zie je veel in deze sector, hbo'ers die de banen van mbo mensen 'inpikken'. Mijn werkgever heeft de laatste tijd alleen hbo'ers aangenomen simpelweg omdat hij daar de keuze uit heeft. Maar ik denk dat je je niet moet laten ontmoedigen door dit soort berichten als je graag de opleiding wil doen. Het trekt wel weer aan
Ik zit in mijn laatste jaar van MWD, en merk ook dat er weinig vacatures zijn. Ja, enkel waar je meerdere jaren ervaring moet bezitten. Ik heb al wel eens geroepen dat ik het de eerste jaren ook prima zou vinden om een MBO-functie te vervullen, als ik maar een baan heb. Mijn ouders zeiden toen dat je in de zorg niet 'onder je niveau' kunt gaan werken, omdat ze je volgens de CAO in de zorg niet onder mogen betalen. Maar als ik jouw verhaal zie, denk ik dat dat toch niet klopt en het wel gewoon kan?