Hoeveel vragen voor trainen van paarden.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vRhijn

Hoeveel vragen voor trainen van paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 23:51

Allereerst sorry als het verkeerd geplaatst is.

Een vraag voor de gene werkend in de paardensector, (of gewerkt hebben).

Viavia heb ik een mogenlijkheid gekregen om ruiter te worden op een stal.
Dit zou voornamenlijk inhouden paarden doorrijden, vanaf zadelmak tot ze gewoon een beetje allround B/L klaar zijn, en de meeste mensen er zo mee weg zouden kunnen rijden. (In 1e instantie hoef ik ze dus niet zadelmak te maken).
Daarnaast mocht ik ook paarden van klanten gaan rijden om zo nog wat bij te verdienen.

Mij werd gevraagd hoeveel ik wilde verdienen, en hoe (per paard/per uur/week of maand).
Daar wist ik zo snel even geen antwoord op.. :7

Ook is nog niet precies duidelijk hoeveel paarden het zullen zijn. (Daarom ga ik ook eerst een week mee lopen om te zien wat precies de verwachtingen zijn etc. )
Maar aan het eind van die week (mits het bevalt) zal natuurlijk moeten terug worden gekomen op die vraag.
Daarom zou ik graag jullie ervaringen willen weten.
Wat is ongeveer '' normaal'' om te verdienen, en in wat voor situatie was dat?

Ik krijg graag antwoord over wat jullie ervaringen zijn.

Nog even voor de duidelijkheid, ik hoef geen goedbedoeld advies dat werken in de paarden niet verdient, en hard werken is, en dat het verstandiger is om wat anders te kiezen.

Mungbean

Re: Hoeveel vragen voor trainen van paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:55

Niet onder minimum loon. Alles wat je er meer uitsleept is mooi meegenomen.
Hoe 'onmisbaar' ben je?
Als jij een super goede handige ruiter bent kun je er duidelijk meer uithalen dan wanneer er voor jou 20 andere staan die hetzelfde kunnen voor minder.

De vraag is ook: voor welk bedrag kom jij je bed uit?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:58

Ik verplaats dit topic van ED naar STW.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:01

Ik zou wel een goede verzekering bij afsluiten. Jonge paarden inrijden zijn niet zonder risico's ;)

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:03

Ik rij meerdere paarden van klanten. Is wel letterlijk opstappen, rijden en weer inleveren. Word verder volledig grgroomd, ook in- en uitstappen wordt voor me gedaan. Krijg 15 euro per rit van 30-45 minuten. Excl. Voorrijkosten.

vRhijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 00:07

Sizzle schreef:
Niet onder minimum loon. Alles wat je er meer uitsleept is mooi meegenomen.
Hoe 'onmisbaar' ben je?
Als jij een super goede handige ruiter bent kun je er duidelijk meer uithalen dan wanneer er voor jou 20 andere staan die hetzelfde kunnen voor minder.

De vraag is ook: voor welk bedrag kom jij je bed uit?

Vergeten erbij te vermelden dat er wel een woongelegenheid bij zit.
Voor mij is het belangrijk dat ik iniedergeval mezelf kan onderhouden.
Ik ben niet iemand die wekelijks of zelfs maandlijks gaat shoppen voor nieuwe kleding o.i.d.
Betreft boodschappen geef ik ook niet heel veel uit.
Ik zou wel graag wat over houden om te sparen zo wil ik binnen afzienbare tijd mijn rijbewijs kunnen halen. ( hoef nu nog alleen laatste paar lessen en praktijk examen)

JenW, Ik ben me bewust van de risico's die er aan verbonden zijn (al geldt dat natuurlijk niet enkel voor jonge paarden natuurlijk)
, rijd al langere tijd paarden ook om te beleren, maar nog niet ergens echt ''vast'' als ruiter gewerkt.

Saarie, mag ik misschien weten wat jou trainings niveau is? Of zijn de paarden die jij traint ook voornamnelijk jonge paarden?

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:09

Ik rij met name jonge paarden of paarden die gecorrigeerd moeten worden.

DWensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:12

Ik krijg ook 15 euro per paard/pony en dan rij ik een half uur tot een uur. Bij mij ook excl voorrijkosten.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:18

Bij zo'n constructie zou ik een contract willen met een betaling. Op jezelf wonen kost meer dan je denkt. En mocht er wat gebeuren, wordt het verzekeringstechnisch en arbeidsrechtelijk wel even andere koek.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:20

Je verzekeren als je jonge paarden rijdt is zelf onbetaalbaar. Zou dus zeker kijken of je onder het bedrijf verzekerd kunt worden.

vRhijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 14:06

Qua verzekeringen heb ik dus echt 0,0 verstand maar valt dat niet onder eigen risico voor de ruiter zelf?
Of vraag ik nu iets heel doms? :\

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 14:16

Ik ben er inderdaad niet voor verzekerd, dus mijn eigen risico. Ik doe dit echter op zelfstandige basis en niet in dienst van een stal. Als jij voor die stal gaat rijden zou ik echt even goed doorspreken hoe het precies zit met de verzekering.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 14:53

Uurloon + 10% verkoopbedrag bij verkoop paard.

riskatc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 23:31

Hmm lastig. Worden er ook andere werkzaamheden verwacht? Je moet duidelijk zien te krijgen hoeveel uur en welke taken er precies zijn. Kijk ook even bij vergelijkbare vacatures naar loon ed.
En hoe wil de bewuste stal het doen? Zoals als eerder genoemd is een arbeidsovereenkomst vrij wenselijk. Denk aan wat er gebeurd als er geen werk meer is daar (je weg moet of wilt) of als je ziek wordt.
Succes!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 23:39

€15 voor 30-40 minuten rijden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 23:42

Sammie schreef:

Is dát werkelijk een gebruikelijke constructie?

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 23:55

30€ voor 30 min, excl
Ik rij voornamelijk jonge paarden Door tot b/l, dat vind ik ook het leukste zelf! Enkele x een paard corrigeren

Jij zegt dat je er bij gaat wonen? Hoe zien die mensen dat, moet je voor de woning betalen ?

Edit; bij aantal paarden krijg ik ook deel van verkoopbedrag, mits die via mij verkocht wordt

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:00

Ik vraag €20 voor een half uur en €25 voor uur. Dit zijn voornamelijk probleempaarden, exclusief reiskosten.
Qua verzekering heb ik een aanvullende verzekering waarbij het vergoed wordt als ik verongeluk, invalide word etc. Zou ik wel even naar kijken!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:05

Kuggur schreef:
Sammie schreef:

Is dát werkelijk een gebruikelijke constructie?

Die 10 % is meestal wel gangbaar ja. Uurloon vragen is gewoon een suggestie. Als je daar hele dagen bent ben je daar denk ik beter mee dan per paard afrekenen. Zeker als je als zzp wordt gevraagd. Maar er staat nergens dat dit werkelijk een gebruikelijke constructie is.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:40

ik moet zeggen dat ik wel 'schrik' van de bedragen hier. Vind 15 euro voor 30-45 minuten bizar laag om je nek te wagen op een te corrigeren of jong paard. Maar zo te lezen redelijk gangbare prijzen. Is dit ook nog regio afhankelijk? Ik betaalde veel meer om mijn paard te laten rijden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:43

Sammie schreef:
Die 10 % is meestal wel gangbaar ja. Uurloon vragen is gewoon een suggestie. Als je daar hele dagen bent ben je daar denk ik beter mee dan per paard afrekenen. Zeker als je als zzp wordt gevraagd. Maar er staat nergens dat dit werkelijk een gebruikelijke constructie is.

Het ging me inderdaad om die 10% maar zoals een andere bokker hierboven opmerkte, het zal er dan om gaan dat het paard via jou verkocht wordt. Dat had ik me niet gerealiseerd.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:46

Ik reed op een trainingsstal om het vak te leren. Daar kreeg ik maandelijks een bijdrage. Maar de eigenaar, welke dit dit allemaal aangeven deed, kreeg 40 euro per paard. Soms was dit maar 20 min. Soms anderhalf uur.
Ook hier werd meestal ook al op- en afgezadeld behalve bij de jonge paarden omdat deze dat nog niet goed kende en hij daar wel altijd bij wou zijn.