Naar het werk met gladheid?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Naar het werk met gladheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 00:02

Hallo allemaal,

Mijn vriend komt net thuis en zegt me dat het hartstikke glad is. Nu moet ik morgen werken, maar eigenlijk durf ik niet te rijden. Met het ov is het als ik geluk heb 2 en een half uur reizen. Wat zouden jullie doen? Ik wil voorstellen dat ik later begin dan lost het misschien op, maar misschien kan ik pas iemand bereiken op het moment dat ik normaal begin met werken, dat vind ik dan ook weer een beetje asociaal :o

Destination

Re: Naar het werk met gladheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 00:33

Ik weet niet precies waar je woont en waar je heen moet, maar Rijkswaterstaat raadt voor veel plekken aan niet de weg op te gaan als het niet nodig is. Ik zou morgenochtend de situatie even bekijken en besluiten of je gaat of niet. Je werkgever heeft er niks aan als je gewond in het ziekenhuis ligt :n
Kan je niet vanuit huis werken, trouwens?

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 00:36

Ik zou het morgen inderdaad even aankijken := De kans dat je überhaupt met het OV kunt is vrij klein trouwens. Ik weet niet waar je woont en of je met de bus of trein moet, maar de kans dat morgenochtend alle bussen weer gaan rijden is volgens mij heel klein.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 00:38

Ligt denk ik compleet aan de situatie wat voor werk je doet, waar en hoelaat ed en hoe afhankelijk je baas is van je ivm vervanging regelen.

Maar snelweg is snel goed begaanbaar. Weet namelijk ook niet waar je woont of heen moet en hoe glad het is. Maar als het allemaal snelweg of provinciale weg is, zou ik mij niet al te druk maken. De landweggetjes zijn het gladste.

Maar kan het natuurlijk niet voor je bepalen hoe het morgen is vanaf hier ;)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 00:40

Kun je eventueel een vrije dag opnemen?
Ik blijf vermoedelijk morgen ook thuis. (ruim een uur auto- reistijd in normale omstandigheden)
Voordeel is wel dat ik thuis ook kan werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 00:41

Leprycorn? Dan woon je denk ik niet in het Noorden? Hier stond vandaag 75 km file op de snelweg omdat deze verandert was in één grote ijsbaan. Het ijzelt hier al uren en is code rood. De A wegen de N wegen alles is glad en glibberig en rijkswaterstaat raad enorm af er langs te gaan.

Ter illustratie... als je vanmiddag over de snelweg hier reed (glibberde) dan moest je over de vluchtstrook door een paar gekantende vrachtwagens en in de bermen allemaal kapotte auto´s

TS als je in een code rood gebied woont en het niet aandurft blijf dan ook vooral thuis.. Het is echt gevaarlijk op de weg.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 09:51

Zei daarom inderdaad dat het er ook aan ligt waar je woont :j

Weet niet over welk gebied TS praat, maar zit inderdaad in gebieden in Nederland deze dagen enorm veel verschil met waar je bent.

Maar dat is moeilijk te voorspellen vanaf mijn huidige lokatie, vandaar.

Wie weet woont TS in Gelderland waar het maar kleine beetjes plaatselijk glad is (noem maar zo even iets)

Het echte Noorden (voor mij vandaan) is natuurlijk een ander verhaal met code rood.