Ik kan geen naam bedenken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rudina

Ik kan geen naam bedenken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 21:01

Hey lieve bokkers!

Inmiddels ben ik al een paar maandjes bezig met een draaiboek voor mijn webshop, ik ben nu eigenlijk wel zo ver gekomen dat ik alles in gang kan zetten.
Er is alleen een maar.. Ik kan geen geschikte bedrijfsnaam vinden!
Heb ik dan uit eindelijk toch een geschikte leuke naam gevonden dan is deze al in gebruik. 8)7

Ik ga sieraden en accessoires verkopen, nu heb ik in de branche heel veel concurrenten dus het moet gewoon een simpele pakkende naam zijn.
Iets met een eigen naam vind ik in deze branche eigenlijk niet echt geschikt mits ik zelfgemaakte sieraden zou verkopen maar dat is dus niet aan de orde.

Wie kan mij helpen? *D

Anoniem

Re: Ik kan geen naam bedenken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:08

Ik vind jouw eigen naam zo leuk, origineel en lekker bekkend dat ik juist wel dat zou doen

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:11

Heb je wat meer info over wat je verkoopt qua accesoires. Ook woon accesoires?

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 21:39

Anoniem schreef:
Ik vind jouw eigen naam zo leuk, origineel en lekker bekkend dat ik juist wel dat zou doen

Wat lief, dank je wel! :)

IsabelHx schreef:
Heb je wat meer info over wat je verkoopt qua accesoires. Ook woon accesoires?

Het zijn voornamelijk trendy sieraden, verder tassen, sjaaltjes etc. :)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:41

Ik vind Rudina ook leuk! Is gewoon je voornaam, dus wel zo persoonlijk, maar tegelijk ook kort en makkelijk te onthouden :)

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:48

Ik zou ook rudina doen!
Het is wel je eigen naam, maar klinkt niet direct zo. zoals linda ofzo.
En het rolt prima over de tong

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 12:40

Bedankt voor de reactie's, wat leuk om te horen dat jullie mijn naam zo leuk vinden! :)

Nu zat ik eens voor de grap te kijken na bijv. Rudina.nl, raar maar waar deze bestaat al en gek genoeg ook nog eens iets met sieraden haha!
Rudina.com kan je kopen, ben bang dat dit voor een beginner prijzig zal zijn.
Ik begin sowieso met een 'kant en klaar pakket' via een aanbieder, en daar kan je volgens mij ook enkel terecht met een domeinnaam die nog beschikbaar is.

Een naam vind ik op zich nog oke, maar dan inderdaad bijv. alleen Rudina.
Zat zo ook te denken aan de naam van een van mijn hondjes, maar ik hoop natuurlijk in de toekomst jaren door te kunnen gaan op die naam en stel nou dat het dier komt te overlijden dan word ik er wel iedere keer weer mee geconfronteerd.
Wat ik met namen vreselijk vind zijn vooral de bedrijfjes die bijvoorbeeld 'Rudina's sieraden hoekje', 'Jewels by Rudina' heten.

Nu dat Rudina.nl dus bezet is, valt dat eigenlijk ook af.
Verder vind ik eigenlijk namen zoals Hip&... leuk, maar ook alle varianten daarop lijken bezet.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:41

Een site hoeft niet duur te zijn hoor, ik heb een host waarbij ik een site in elkaar heb gezet via Wordpress, op een .com domein, en betaal er 30 euro per jaar voor geloof ik :)

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 12:50

Jennifuur schreef:
Een site hoeft niet duur te zijn hoor, ik heb een host waarbij ik een site in elkaar heb gezet via Wordpress, op een .com domein, en betaal er 30 euro per jaar voor geloof ik :)

Dat is inderdaad niet duur.
Maar bij mij is het vooral het probleem dat ik geen site kan bouwen en om dit uit handen te geven kost een flinke duit.
Daarbij is Rudina.com waarschijnlijk door een opkoper gekocht die het door zal verkopen voor een aardig hoog bedrag.

Dus ik kies er voor om bij een aanbieder een pakket af te nemen, waar je kan kiezen uit diverse lay-outs etc. Alles is al mooi geprogrammeerd zoals betalingen via Ideal.
Betaal dan een standaard tarief per maand, om te beginnen is dit gewoon ideaal voor mij.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:52

En rudina.eu?

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:52

Ah dat is wel vervelend inderdaad. Dan is dat wat je gaat gebruiken een aantrekkelijker pakket denk ik ja :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:00

Naam met toevoeging vind ik het idd ook vaak zo net-niet-helemaal. :')
Jammer dat de .nl al bezet is!
Heb je anders ook zo n leuke achternaam? Kan die?
Hip&Rudina?

Wie is dan toch die Hip?! :+

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:03

Hou er wel even rekening mee dat, als rudina.nl al bezet is, Rudina als naam misschien ook al in de Kamer van Koophandel is geregistreerd. Je zult niet de enige zijn die een website en misschien zelfs visitekaartjes aanmaakt, om later te horen dat die bedrijfsnaam niet meer beschikbaar is. Dat is zonde van je geld.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:04

rudina's shop

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:10

Heel hip tegenwoordig zijn de 'oerhollandse', simpele namen. Om zo maar wat te roepen (geen idee of dit al bestaande bedrijven zijn): Sieraadje, Dit Draag Ik, Goed Gedragen, Versieraad... kun je daar iets mee?

speurneuscJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:12

rudina's trends je hebt het zelf over trendy sieraden.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:22

Many schreef:
Heel hip tegenwoordig zijn de 'oerhollandse', simpele namen. Om zo maar wat te roepen (geen idee of dit al bestaande bedrijven zijn): Sieraadje, Dit Draag Ik, Goed Gedragen, Versieraad... kun je daar iets mee?

Dat zijn inderdaad leuke! Dingen als 'trends' ben ik persoonlijk allergisch voor en dan sla ik zo'n site bij voorbaat al over :')

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 15:53

Bedankt voor de reacties, .eu vind ik persoonlijk niet zo heel professioneel staan.
En wat Fish n Chips inderdaad zegt, ook niet heel handig bij kvk om met een gebruikte naam te komen dus zou hoe dan ook wat erbij moeten verzinnen en dan krijg ik uit eindelijk toch namen waar ik op afknap haha.
Helaas ook niet zo'n bijzonder achternaam Wijers-Jasper zonder S :')
Mijn 2e naam is Simone, maar mocht ik bijvoorbeeld Rudina Simone doen wordt het een mond vol..

Wat Many doorgeeft komt inderdaad meer richting mijn smaak, ik ga eens kijken wat ik daar mee kan. Dank je wel! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:00

Tja....Daar kan ik ook niet veel mee idd, kom niet verder dan RuSi of RuWi :+
Zo creatief ben ik.
Dat wat many zegt vind ik idd ook leuk.