Eigen winkel starten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kiki1995

Eigen winkel starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 10:42

Hoi Bokkers!

Al tijden spookt het idee door mijn hoofd heen. Mijn moeder heeft vroeger een eigen winkeltje gehad in (tweedehands) kinderkleding, waar ik als jong ding van een jaar of 8 wel is te vinden was. Ik vond dit altijd ontzettend leuk en hielp ook veel met alle nieuwe dingen uitpakken, ophangen en etalages inrichten.

Maar wat komt er precies bij kijken, zo'n eigen winkeltje? Hoe start je zoiets op? Het hoeft niet precies in hetzelfde straatje te liggen als wat mijn moeder vroeger had, zelf overweeg ik op via een franchise een winkeltje te starten. Is dit haalbaar in deze tijd? Wat moet je klaar hebben liggen? En hoe zit het met geld lenen van de bank ect!

Ik hoop dat er bokkers zijn die hier ervaring mee hebben en me er meer over kunnen vertellen of het nou wel of niet een goed plan is!

davinci2412

Re: Eigen winkel starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:49

Ik volg even. Heb ook al een tijdje het idee om een webshop of winkeltje te openen, dus ben benieuwd :)

Djonah

Re: Eigen winkel starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:40

Tip: Maak een ondernemingsplan. Daarin beschrijf je hoe je alles gaat organiseren, je marketing en je financiën. Je komt er dan vanzelf achter of het haalbaar is. Mocht je hierover nog meer vragen hebben dan kan je mij altijd via pb benaderen. Ook voor het kijken naar je plan.