Ik zit een beetje van wat moet ik nou. Hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen wat ik nou moet doen. Het zit zo.
Ik werk momenteel in Frankrijk. Ik ben hier gekomen omdat ik een baan aangeboden kreeg toem ik er voor stage was.
Toen is mij een vast contract beloofd en een goed inkomen.
Met een caravan als onderdak.
Ik zou vrij zijn met de paarden want daarvoor kwam ik.
Dit heb ik gedaan en ben in de school vakanties terug gegaan om te werken. Nu ik klaar ben met school ben ik daar voor vast heen gegaan, dat is nu 5 maanden geleden.
Nu ik er ben is er van alles waar ik eigenlijk een beetje mee zit.
Ons bedrijf zit op deze manier in elkaar:
Dieren lopen in het wild (koeien, schapen en paarden), we hebben 8 hengsten op stal, varkens, kippen en poezen.
Als ik de paarden naar buiten wil zetten wat enkel maar 5 mster van de staldeur af is, wil de eigenaresse dat ik alles afzet, hekken plaatsen op de weg, linten spannen om het pad dat ik dan loop. Als ik met een paard naar de bak wil, moet ik dot altijd vragen en alles natuurlijk weer afzetten.
Nu snap ik dat je er voorzichtig mee bent, maar ik heb hiervoor geleerd en heb zelf echt de nodige ervaring al dus vind dit niet echt prettig werken.
En dan de caravan, vind ik echt niet erg om in te wonen hoor, heb niet meer nodig. Maar het huis zot vol vocht, ik hoest me de pletter.. plus dat de eigenaresse het niet goed vond dat mijn college vaak op bezoek was (zitten met 4 man op 1 bedrijf en scht een gat!) Moest ik van der bij mijn collega intrekken.
Hier was ik niet echt mee eens, maar ik had eigenlijk weinig keus..
Nou het grootste dillemma..
Er zou mij een vast contract aangeboden worden, dit is echter niet nagekomen. Ik werk nog steeds zwart en voor maar enkel 100 euro per week!
Nu doe ik het geld samen met die collega maar het is zo ontzettend krap. Haast niet te doen als je nog een verzekering hebt.
Ik krijg regelmatig te horen van de eigenaresse dat ik niet functioneer en dat ik niet meer verdien. Terwijl ik echt waar 7 dagen in de week voor haar werk en ma tot vrijdag van 9 tot 5 en weekend 3u per dag.
Ik hoor altijd dat ik het allemaal verkeerd doe, en als ik dan vraag hoe ze het zelf wilt en het vervolgens zo doe is het nog niet goed.
Plus er loopt een gedetineerde rond, die echt gevaarlijk is (heeft voor moord gezeten) , zwaar autistisch, psychose, iq van 40..
Ik weet echt niet meer wat ik het beste kan doen, ik vind het werk echt leuk en ondanks het commentaar is de sfeer wel echt heel gezellig.
Maar ik weet niet wat ik het beste kan doen, kunnen jullie mij daar tips in geven?
Groetjes!