Mijn werk in Frankrijk..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JenW

Mijn werk in Frankrijk..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 15:26

Hallo bokkers,

Ik zit een beetje van wat moet ik nou. Hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen wat ik nou moet doen. Het zit zo.

Ik werk momenteel in Frankrijk. Ik ben hier gekomen omdat ik een baan aangeboden kreeg toem ik er voor stage was.
Toen is mij een vast contract beloofd en een goed inkomen.
Met een caravan als onderdak.
Ik zou vrij zijn met de paarden want daarvoor kwam ik.

Dit heb ik gedaan en ben in de school vakanties terug gegaan om te werken. Nu ik klaar ben met school ben ik daar voor vast heen gegaan, dat is nu 5 maanden geleden.

Nu ik er ben is er van alles waar ik eigenlijk een beetje mee zit.

Ons bedrijf zit op deze manier in elkaar:

Dieren lopen in het wild (koeien, schapen en paarden), we hebben 8 hengsten op stal, varkens, kippen en poezen.

Als ik de paarden naar buiten wil zetten wat enkel maar 5 mster van de staldeur af is, wil de eigenaresse dat ik alles afzet, hekken plaatsen op de weg, linten spannen om het pad dat ik dan loop. Als ik met een paard naar de bak wil, moet ik dot altijd vragen en alles natuurlijk weer afzetten.

Nu snap ik dat je er voorzichtig mee bent, maar ik heb hiervoor geleerd en heb zelf echt de nodige ervaring al dus vind dit niet echt prettig werken.

En dan de caravan, vind ik echt niet erg om in te wonen hoor, heb niet meer nodig. Maar het huis zot vol vocht, ik hoest me de pletter.. plus dat de eigenaresse het niet goed vond dat mijn college vaak op bezoek was (zitten met 4 man op 1 bedrijf en scht een gat!) Moest ik van der bij mijn collega intrekken.
Hier was ik niet echt mee eens, maar ik had eigenlijk weinig keus..

Nou het grootste dillemma..
Er zou mij een vast contract aangeboden worden, dit is echter niet nagekomen. Ik werk nog steeds zwart en voor maar enkel 100 euro per week!

Nu doe ik het geld samen met die collega maar het is zo ontzettend krap. Haast niet te doen als je nog een verzekering hebt.

Ik krijg regelmatig te horen van de eigenaresse dat ik niet functioneer en dat ik niet meer verdien. Terwijl ik echt waar 7 dagen in de week voor haar werk en ma tot vrijdag van 9 tot 5 en weekend 3u per dag.
Ik hoor altijd dat ik het allemaal verkeerd doe, en als ik dan vraag hoe ze het zelf wilt en het vervolgens zo doe is het nog niet goed.

Plus er loopt een gedetineerde rond, die echt gevaarlijk is (heeft voor moord gezeten) , zwaar autistisch, psychose, iq van 40..

Ik weet echt niet meer wat ik het beste kan doen, ik vind het werk echt leuk en ondanks het commentaar is de sfeer wel echt heel gezellig.

Maar ik weet niet wat ik het beste kan doen, kunnen jullie mij daar tips in geven?

Groetjes! :)

StalNollie

Re: Mijn werk in Frankrijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 15:31

een andere baan zoeken?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 15:34

Je werkt in het zwart voor maar 100 Euro per week en je vraagt dat echt?
Wat denk je wat er gebeurt als jij omver gekegeld wordt door een van de dieren, net met je rug op een steen komt en een dwarslaesie oploopt? Je hebt geen rechten, je kunt niks claimen...
Ik denk dat je zelf heel goed kunt bedenken wat er verstandig is.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 15:38

X
Laatst bijgewerkt door 44Myrthe44 op 03-11-25 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 15:38

Inderdaad zo snel mogelijk wegwezen daar!

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 15:40

Als de sodemieter daar weggaan!

Helemaal eens met Urielle, je bent daar niet verzekerd voor ziektekosten en als je arbeidsongeschikt raakt heb je zo ook helemaal geen rechten.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 15:41

Wat je moet doen...? Uhhh je spullen pakken en naar huis?

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 15:42

Oke, het blijft een beetje malen omdat ik het werk toch leuk vind en nog steeds. Maar mijn keuze word inderderdaad steeds duidelijker..

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 15:43

Open je daar nu weer een topic over? Hoe vaak wil je nog horen van mensen dat je daar weg moet?

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 15:44

_Zeppelin schreef:
Open je daar nu weer een topic over? Hoe vaak wil je nog horen van mensen dat je daar weg moet?

Dit is het eerste topic die ik hier over open hoor?

Heb ooit eerder een topic gemaakt maar met fotos en dat ik jet naar mijn zin heb?

Als je het vervelend vind klik je toch gewoon op heg kruisje makkelijk zat ;)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 15:47

Ik snap niet dat je hier lang over na moet denken als ik eerlijk ben.

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 15:48

Er is ergens een site waarbij je kan zoeken naar een (paarden) baan in het buitenland. yardandgroom.com geloof ik.. neem hier eens een kijkje! misschien vind je nog wat leuks in Frankrijk, of als je graag in een ander land wil een ander land..

ik zou hier absoluut niet blijven. je werkt zwart, als er iets met je gebeurd ben je niet verzekerd. daarnaast lijkt het mij niet leuk om alleen maar slecht commentaar te krijgen. en dan nog iets... van 100€ per week kan je toch niet echt leven als je een verzekering + huis (?) moet betalen?!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 15:48

Dit is het 2de topic dat ik van je lees dat je het niet naar je zin hebt.
Zo snel mogelijk wegwezen is mijn advies sowieso

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 15:50

Er is maar 1 verstandig besluit en dat is wegwezen en wel zo snel mogelijk. Deze situatie is op geen enkel vlak goed voor je. Echt, er is leuk werk genoeg!!

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 15:51

Ik kan me anders nog een topic herinneren over de zeer dubieuze relatie met die collega... Toen zei iedereen ook dat je daar meteen weg moest.
Echt meid, gillend weg daar. Liever vandaag dan morgen.
Je kan inderdaad op yardandgroom kijken, of naar huis gaan.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 15:53

Dat je daar überhaupt nog bent... :n
Ik herinner mij toch ook nog een topic over je verblijf, meisje, raap je verstand bijeen voor er iets ernstigs gebeurd en vertrek nu toch eindelijk.

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 15:55

JenW schreef:
_Zeppelin schreef:

Dit is het eerste topic die ik hier over open hoor?

Heb ooit eerder een topic gemaakt maar met fotos en dat ik jet naar mijn zin heb?

Als je het vervelend vind klik je toch gewoon op heg kruisje makkelijk zat ;)

Kan me een topic herinneren van jou, over die caravan en een collega van je (oudere man) waaruit ook al bleek dat je het niet naar je zin had.
Ík vind het niet vervelend, jij bent degene die in een vervelende situatie zit, daar kan jij alleen iets aan doen..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 15:57

Goh, ergens heel verbaasd dat je er nog zit na je vorige klaagzang, niet klagen dus maar zorgen dat je daar weggaat. Je kunt vast wel even een periode bij familie logeren tot je weer iets anders hebt.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 16:01

Je zal vast niet veel spullen hebben. Ik zou zeggen alles NU inpakken en GELIJK vertrekken terug naar Nederland. Zou ook niet melden dat je weggaat gewoon uit het niets vertrekken en dan zoeken ze het maar uit. Zeker als je aangeeft ze niet te vertrouwen. Ze merken het wel dat je er niet meer bent en dan zoeken ze het zich maar uit. Vanuit Nederland kun je dan weer verder zoeken naar een baan in de paarden via yardengroom of via via. Als je écht wilt dan heb je binnen een maand wel wat gevonden ergens op deze wereld.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 16:02

wow dat je die tijd er nog steeds zit nadat je dat vorige topic opende. ik denk dat het precies hetzelfde topic wordt, met maar één antwoord: wegwezen daar.

geen idee wat je nog leuk vindt aan het werk daar?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 16:03

Wegwezen daar, genoeg te vinden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 16:06

Ik kan me het topic van TS ook herinneren. Even opgezocht om het geheugen van TS op te frissen :)
[LZP] ben ik dan echt zo onredelijk?

Toen had je ook al over je vreemde collega's en je mini-loon van 100 euro.

Ik snap werkelijk niet waarom je hier nu weer een klaagtopic over opent. Je bent in je vorige topic al 7 pagina's lang gewaarschuwd...
Je bent sinds dat topic alweer 3.5 maand verder. Waarom ben je daar dan in hemelsnaam gebleven?? :?
Nu vraag je weer om dezelfde tips die je zelf ook heel goed kon bedenken. Wat denk je ondertussen zelf?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 02-01-16 16:11, in het totaal 3 keer bewerkt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 16:08

wat doe je daar uberhaupt nog, ook al naar aanleiding van je vorige topic?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 16:14

Jij laat je vrijwillig uitbuiten en afzeiken voor 100€ per week :?
Hoe hou je het vol zeg... Dit is gewoon slavendrijverij, en dat zou dan afgeschaft moeten zijn. Waarom laat je je gebruiken en wat vinden je ouders hiervan??

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 16:18

Dit klinkt helemaal nie goe nie.... :n
Weinig geld - geen contract - baas die je niet echt graag heeft lijkt me - erg foute collega.... inpakken en wegwezen daar voor dit je leven gaat vergallen !!