huisdierenverzorg service

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Elaine_

huisdierenverzorg service

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 21:45

Beste allemaal,

Ik wil eens gaan kijken of er überhaupt animo zou zijn voor een huisdierenverzorg service.
Ik begrijp uiteraard dat dit per regio zal verschillen en ook erg afhankelijk zal zijn van de prijs.

Maar waar ik nu mee in mijn hoofd speel is het volgende om aan te bieden:

Honden:
vakantie oppas aan huis
Uitlaat service ( maar dan 1 op 1 ipv een grote groep voor bv mensen die tijdelijk ziek zijn)
Vervoer van hond als de eigenaar niet kan of geen vervoer heeft.

Katten:
Vakantie oppas aan huis.
vervoer van kat als eigenaar niet kan of geen vervoer heeft( denk aan bv de dierenarts)
Verzorgen van de kat als eigenaar bv zelf in slechte gezondheid is

Knaagdieren:
Vakantie oppas aan huis

Paarden:
vakantie oppas
begeleiden van de hoefsmid / tandarts/ dierenarts / fysio enz.
Evt longeren of wandelen ( rijden niet) en uiteraard de nodige aandacht

Het idee hier achter is dat mensen per keer kunnen betalen en niet vast zitten aan een minimaal keer per maand of de rittenkaart.
Dus eigenlijk juist ook voor de mensen die flink de griep hebben of hun been gebroken en daardoor op dat moment niet aan de behoefte van hun dier kunnen voldoen.

dus brand maar los met jullie ideeën hierover :j

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 04:19

Ik heb een kat en dus alleen daar verstand van. Maar alles wat je opnoemt, heb ik in de stad (Den Haag) al. Onze dierenarts biedt een taxiservice aan (ook bijv. van huis naar pension, dus dat hoeft niet gelinkt te zijn aan een dierenartsbezoek). Kattenoppas is hier ook. Kost een paar euro per bezoek en dan doet de dame die onze buurt voor haar rekening neemt alles: kattenbak, eten, drinken en aandacht geven. Werkt fantastisch. Je kunt de oppas zo vaak en zo weinig mogelijk laten komen als je zelf wilt.

Kan zo niets bedenken wat ik nog extra zou wensen, mocht ik (even) niet meer voor mijn kat kunnen zorgen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:53

Ik denk dat er wel vraag is naar een hondenuitlaatservice voor één hond tegelijk, maar ik vraag me wel af of dat financieel uit kan of dat je dan te hoge prijzen moet vragen, en je zult waarschijnlijk ook veel aanvragen voor moeilijke (hond- of mensagressieve, angstige, of sterk jagende) honden krijgen en dat moet je wel kunnen.

Oppas aan huis is leuk maar daar is toch geen geld mee te verdienen? Je zit tenslotte de hele dag in dat ene huis en verder kan je niks anders doen. Tenminste, ik zou niet blij zijn als ik je betaal om op mijn hond te passen en je ondertussen de halve dag op pad bent.

En vervoer is denk ik weinig vraag naar? Veel mensen hebben wel iets geregeld om naar de dierenarts te kunnen, lijkt me. Maar je kan het wel erbij aanbieden natuurlijk.

Het zijn allemaal leuke en nuttige diensten, maar ik zie niet helemaal voor me hoe je dat handig kan combineren en hoe je er voldoende geld mee kunt verdienen. :)

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:58

Dit zijn leuke dingen om bv lekker bezig te zijn als je ff werkloos bent. Heb er toen ook de over zitten nadenken.
Heb je iets van een DGK/para opleiding dat je bv ook kunt medicineren of insuline spuiten?
Anders heb je vaak weinig meerwaarde. Er zijn helaas heel veel mensen zonder opleiding/werk/bijstand/gepensioneerd die het ook doen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:04

hier in belgie heb je cat-a-licious die dat doet en nog een paar andere (kijk maar eens op http://www.vdab.be => jobs => zoekterm "dier" of "hond")
vaak komt het gauw op 10-20 euro per bezoek/wandeling ...

Amandavd

Re: huisdierenverzorg service

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:10

Wat grappig dat ik dit tegen kom. Ik zit met precies hetzelfde idee hier te spelen in de regio.

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:24

Ik heb ook nog altijd het idee! Er is veel vraag naar maar er zijn er hier in de regio al een aantal die dit doen! Dat houd mij een beetje tegen eigenlijk..

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:25

Duhelo schreef:
hier in belgie heb je cat-a-licious die dat doet en nog een paar andere (kijk maar eens op http://www.vdab.be => jobs => zoekterm "dier" of "hond")
vaak komt het gauw op 10-20 euro per bezoek/wandeling ...

Petsitter ook, kreeg daar toen best veel aanbod van in de Kempen

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 12:32

Ik moet zeggen dat ik op mijn huidige werk wel soms het verzoek krijg om dieren te vervoeren omdat de eigenaar geen vervoer heeft.

Het is puur een hersenspinsel en was benieuwd hoe andere mensen er tegen aan kijken.
Ik weet dat er zeker al zulke organisaties zijn die dit doen, maar mijn ervaring is daarmee wel dat t juist voor de mensen die tijdelijk ziek zijn vaak niet mogelijk is.
Ik hoef er ook zeker niet van te leven, het is puur als leuk voor erbij.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:32

Als je het als bedrijf wil doen moedig het aan. Als zwart bij kussen niet. Het is een hoop verantwoordelijkheid. Je hebt sleutels van mensen hun huizen , je verzorgd hun dieren.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 12:34

het is indd niet de bedoeling om dit als zwart bij klussen te doen,
Ik zou er dan wel een eigen bedrijf van maken, maar ik realiseer me goed dat je er niet van kan leven, en zal het dan dus gaan combineren met een andere baan bij iemand in dienst.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:39

ik zou het wel interresan vinden aangezien ik door de week op kamers zit en mijn oma mijn hond gewoon in de tuin laat ipv een wandeling. In principe niet erg, is ene oud hondje met artrose, maar zou je dan ook voor 'speciale' verzoeken open staan?
Voor jn hondje zal haar buggy mee moeten op wandeling, aangezien als ze moe word/pijn krijgt ze zelf vraagt erin te zitten en 10 minuutjes later ze gewoon weer verder wil wandelen. Zou je voor dat soort verzoeken open staan? Of mijn kat gaat normaal ook mee wandelen in haar tuigje met mijn hond, zou je ook open staan voor die verzoeken? en hoe ga je om met honden met gedragsproblemen etc.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 13:07

Speciale gevallen zoals jij het noemt dus met bv een buggy mee is voor mij geen probleem.
Een kat mee op wandeling ( of alleen op wandeling ) is ook prima.
Ik zal echter nu geen honden doen met gedrags problemen omdat ik zelf niet zover ben dat ik die kan corrigeren

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:11

houd je er ook rekening mee dat eigenaren gedragsproblemen misschien niet altijd vermelden? :) (gewoon een tip hoor!)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 16:35

Ik zou er denk ik ook wel voor open staan, maar niet dat een vreemd iemand de hele dag in mijn huis zit voor de konijnen als ik een paar dagen weg ben. Ik zou zelf ook een optie doen om bijv. 1 of 2x per dag een voeder-rondje te maken. Sleutel van de tuindeur ben ik bereid om aan een vreemde te geven, sleutel van mijn huis niet. En wil ook gewoon helemaal geen vreemde ín mijn huis. De konijnen zitten buiten en hebben daar een heel paradijs, de "oppasser" mag erbij slapen :p ..

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 16:45

Ik doe zoiets voor katten bij ons in de region. Er is zeker animo voor, maar net zoals bij veel zaken hebben mensen er vaak weinig geld voor over. Of ze komen op het laatste moment aan "ik ga morgen met vakantie en zoek oppas voor poekie". Tja.
Als je zoiets begint is het wel handig een opleiding dierenverzorging of honden/kattenbesluit te doen want sommige mensen vragen een diploma en het komt voor klanten ook wat kundiger over als je op je website hebt staan dat je papieren hebt ipv zomaar een honden/kitten Penny :D

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 08:28

Leuk wat je wil gaan doen en misschien best wel vraag naar.

Misschien kun je eerst wat onderzoek doen of er animo voor is.

Ik ben 18 jaar geleden een uitlaatservice gestart, heb voor ik begon ook eerst onderzoek gedaan of er animo voor was bij hondenclubs, dierenartsen en dieren winkels.

Hier kwamen mn eerste aantal klanten uit rollen en daar ben ik mee gestart.
Ik ben wel gelijk gestart met een vrij nieuwe nette bus omdat dat voor mij toch het visitekaartje is en mensen hun dier toch graag in een verzorgde en veilige wagen meegeven.

Houd ook rekening met je verzekeringen, voor het vervoer en voor als de hond bij bijvoorbeeld de wandeling in een gevecht raakt of als er iets stuk gaat in huis.
Je bent beroepsmatig bezig en dan gelden er wel wat andere regels, zorg voor goede algemene voorwaarden die ook gecheckt zijn op rechtsgeldigheid.

Wat kennis zou ook handig zijn zijn zodat je goed in kan spelen op de gedragingen vd dieren, dat kan dmv cursussen of veel praktijk ervaring, mischien een idee om eens tijdje bij een asiel of uitlaatservice mee te lopen.

wbt huissleutels, zorg voor een overeenkomst waarin staat dat je in een huissleutel in bezit hebt en verwijs naar je voorwaarden wat de do,s en don't,s hiermee zijn, daarnaast is het ook een vertrouwenskwestie.

Ik heb hier eigenlijk nooit geen problemen mee maar omdat ik in het begin de klanten vooral via de hondenclub kreeg waar ik ook trainer en bestuurslid was kenden ze mij en nu na 18 jaar rondrijden in mn busje kennen de meeste hondenbezitters mij wel en weten ze wel een beetje aan wie ze de sleutel en hun dierbare hondenvriendje meegeven.

Heel veel success met de opzet vd service

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 08:50

Ik ben wel heel benieuwd hoe je een vakantieoppas aan huis voor honden voor je ziet? Hoe kun je dit vormgeven als je ook nog werkt?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 08:52

Verder denk ik dat als je een onderneming start, het heel belangrijk is dat je focus hebt. Je wil nu paarden, honden, katten, knaagdieren en alles tegelijk. Daarmee kan je nooit een stabiele klantenkring opbouwen. Focus je op 1 specifiek ding, dan weet men je sneller te vinden.