hoever reizen naar je werk als je een auto hebt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

qt_shetties

hoever reizen naar je werk als je een auto hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 15:30

Ik heb altijd dicht bij mijn werk gewoond, laatste baan was nog geen 3 minuten lopen, nu ben ik hard aan het solliciteren, en omdat ik nu afhankelijk ben van OV in een gehucht, kom ik niet heel ver, of natuurlijk een lange reistijd en meerdere keren overstappen. Nu mag ik februari afrijden, en de auto staat al voor de deur *\o/*

Ik vroeg me af hoever jullie reizen voor je werk als je een auto onder je kont hebt?
Ik heb geen idee tot welke straal reeël is om te kijken voor een baan.

bridgetF

Re: hoever reizen naar je werk als je een auto hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 15:32

wij hebben ons huis te koop staan, als et verkocht is willen we een ander huis in een straal van maximaal 30 minuten vanaf het werk met de auto.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 15:33

Ik rijd 45 min naar mijn werk. 3 dagen per week

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 15:34

Tja het ligt er net aan hoe zwar je baan is, of je naast je werk nog hobby's hebt etc. Je kunt je voorstellen dat als je van 8 tot 17 uur werkt en je nogeen uur moet reizen, je van 7 tot 18 onder de pannen bent. Buiten dat je dan lang weg bent, is het ook nog vermoeiend. En is het traject wat je moet reizen druk? Als je ook nog eens standard een half uur file mee hebt en je reis dus 1.5 uur wordt, tja vul maar in :P
Ik zou aanhouden 45 min incl files :P

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 15:37

zelfde totaaltijd als die je zonder auto kwijt wilt zijn TS,

immers je reistijd vergroot of verkleind niet door het hebben, maar de afstand die je in die tijd kunt afleggen..

dus zou je max een half uur over je woon werk verkeer willen doen.. dan is je actieradius lopend een kleine 3 kilometer.. op de fiets tot ongeveer 10 kilometer (rekening houdend met winter) auto in druk verkeer ongeveer 20 kilometer, auto in afgelegen gebied maar wel grotere doorgaande wegen, max zo'n 50 kilometer.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 15:41

Ik werk op 1 uur en 30 minuten reisafstand van mijn huis (92 km en geen snelweg). Ik werk 32 uur per week en ben met de reistijd dus zo'n 50 uur per week onder de pannen. Daarnaast heb ik 3 paarden en een gezin, maar ik heb het er graag voor over. Vroeger werkte ik dichterbij huis maar had ik geen plezier in mijn werk. Nu wel.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 17:07

Mijn reistijd is 40 minuten inclusief dagelijkse vertraging. Afhankelijk van je werktijden kan je vertraging natuurlijk wel verschillen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 17:11

Mijn man rijdt 110 km enkele reis (1 uur en een kwartier).

Ik rij 45 min enkele reis voor mijn werk.
Maar werk maar ong 1x per week.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 17:12

In veel gebieden ligt je reistijd ook heel erg af van je werktijden. Ik fiets meestal naar het werk (10km), maar als ik de auto (15km, andere route) pak vertrek ik na 9:00 van huis en na 18:00 van m'n werk. Als ik van 9:00 tot 17:00 moet werken dan kan ik ongeacht het weer beter gaan fietsen want anders doe ik er 3x langer over om thuis te komen.

Kortom, een baan met flexibelen tijden op grotere afstand kan aantrekkelijker zijn dan een baan op kortere afstand (maar net teveel om te fietsen) waar je 2x vol de spits in rijdt.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 17:12

Ligt ook aan je route. De afstand Zwolle-Utrecht is wel te doen, maar je bent dubbel zo lang bezig als je in de spits moet rijden. Zelfde geldt voor Zwolle -Raalte, is een kippenstukje van 20 minuten, maar in de spits drama omdat je alleen maar stil staat.

Dus het hangt er een beetje vanaf waar je dan heen moet en hoe de files zijn op de tijden dat jij daar gaat rijden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 17:20

Ik reis met het OV nu 40 min dagelijks enkele reis incl wachttijd. ( zonder storingen eventueel)
Met de auto zou ik op 50 min reistijd incl files willen zitten. Dat is echt al vermoeiend genoeg met een werkweek van 40 uur.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 17:23

Voor mij is dat 40 minuten, rij dat nu ook. Precies een fijne tijd om mijn hoofd even leeg te maken voor ik mn huis weer binnenstap maar ook niet te lang. Langer rijden zou ik ook niet fijn vinden. Ik heb bijna nooit file.

Masi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 17:36

Mijn afstand is ongeveer 48 km waar ik zonder file een uur over doe.
Staat er file dan ben ik vaak minimaal 1,5 uur onderweg, maar dat kan ook 2 uur zijn (enkele reis).
Naast mijn gezin, huishouden en paard is dat best wel eens pittig. De tijd van in de file kun je zo veel beter gebruiken.
Mijn max bij een evt volgende baan zou 30 min zijn.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 17:44

Ik heb twee fulltime banen gehad en studeer nu weer. De ene baan was op 30 autominuten afstand, ideaal. De andere was op 50 minuten fietsen. Ook te doen, maar de combi van fietsen (=moe) en niet heel vroeg thuis maakt dat ik weinig aan mn avond heb. Als ik t met de auto zou doen, zou ik denk ik maximaal een uur enkele reis voor dagelijks verkeer aanhouden. Mocht het maar 2x per week zijn (en de rest van de dagen dichterbij) en een hele leuke baan, dan wil ik er ook wel 1,5 uur voor rijden, wellicht zelfs 2. Ik vind het ook sterk afhankelijk van hoe leuk je baan is (leuke baan = bij mij meer energie) en welk vervoersmiddel (trein is best relaxed en je kunt ook nog wat werk/ontspanning doen).

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 17:47

Omdat ik er zelf voor gekozen heb en ik heel flexibel daar kan werken reis ik 300 km heen en weer. Ik doe dat niet dagelijks en ik rij buiten de spitsuren. Daarvoor heb ik een fijne auto gekocht en ik denk dat ik nu zo'n 600-900 km per week rijd voor het werk. Het is wat wisselend, afhankelijk van wat ik echt daar moet doen. Overigens zou ik het ook gerust 4 dagen per week rijden moest het nodig zijn. Autorijden (buiten de spits) heerlijk!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 18:09

qt_shetties schreef:
Ik heb altijd dicht bij mijn werk gewoond, laatste baan was nog geen 3 minuten lopen, nu ben ik hard aan het solliciteren, en omdat ik nu afhankelijk ben van OV in een gehucht, kom ik niet heel ver, of natuurlijk een lange reistijd en meerdere keren overstappen. Nu mag ik februari afrijden, en de auto staat al voor de deur *\o/*

Ik vroeg me af hoever jullie reizen voor je werk als je een auto onder je kont hebt?
Ik heb geen idee tot welke straal reeël is om te kijken voor een baan.

45 min 3 dagen per week.

Is wel grotendeels snelweg in het noorden. Hoef dus niet over 80 / 60 km wegen door allemaal dorpjes, stoplichten en rotondes. Dat is heel vermoeiend namelijk.

Ik ben er allang achter dat afstanden niks zeggen, reistijd wel en ook welke wegen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 01:01

Ik rij 50 min excl. files, helaas zijn die er steeds meer. Na een jaar ben ik er spuugzat van, vooral omdat er steeds vaker file staat. Voorheen had ik 60 min reistijd, OV en fiets. Dat vond ik veel prettiger.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 01:21

Is maar net wat je zelf wil / hoeveel je over hebt voor je baan of functie. Mijn vader heeft een hele tijd van hier naar utrecht gereden. Doet hij nu niet meer, heeft een tijdje in leeuwarden gewerkt en werkt nu bij groningen.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 01:27

ik heb een auto maar fiets in 5 min naar mijn werk, ideaal!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 01:36

Ik werk zo'n 25 km verderop en dat zou normaliter 20 a 25 minuutjes duren met de auto (ik reken een half uur van deur tot deur want het is nog een rot eind lopen van de parkeerplaats naar mijn afdeling), echter met files i.v.m. de wegwerkzaamheden kan ik er zo 25 minuten extra over doen.... Gelukkig mag ik ook zo nu en dan in het weekend en de avonduren werken en dan geniet ik er altijd extra van dat ik zo door kan rijden... Meer dan een uur reistijd vind ik niet acceptabel en vol continue in de file staan zou ik ook gillend gek van worden. Maar toen ik net mijn rijbewijs had keek ik er wel anders naar dan nu.

Ondanks alle files ben ik wel sneller dan met het OV omdat deze heel ongunstig is met onze werktijden...

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 02:20

Ik rijd 26km, 20 minuten (zonder file). Vind ik prima te doen. Heel veel langer zou ik niet doen. Heb ook op 2 uur enkele reis gezeten, daar word je niet vrolijk van.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 03:31

Ik rij momenteel 30 minuten per rit en dat is echt zó voorbij, voor een leuke baan zou ik wel tot uur per rit in de auto willen zitten zolang de baas de kilometers maar betaalt. :)

Ik ken iemand die 5 dagen per week van Leeuwarden naar Deventer gaat, zonder files en tegenslag zit ze 15 uur per week in de auto maar vaak is het meer dan 25. Dat zou ik dus écht nooit doen. :)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 06:44

Ik werk bij een detacheerder waarbij de afspraak max 75 km of 1 uur rijden vanaf je woonplaats is. Excl files.
Ik werk momenteel op 35 km afstand, wat in 40 minuten te rijden is. Dat zonder files. Toch sta ik dagelijks minstens een halfuur in de file per reis... Helaas! Maar gelukkig kan ik wel flexibel zijn in m'n werktijden en deels thuis werken! :-)

Cadeautje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 07:16

Bij een fulltime job ligt de max. denk ik op een uur reisafstand (inclusief files). Bij drie dagen per week kan dat ook 1,5 uur zijn.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:12

Ik vind 20/25 minuten de max, maar dat is omdat ik ook nog zit met een studie en bijbehorend huiswerk..