Trouwambtenaar worden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mazida

Trouwambtenaar worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 20:00

Natuurlijk heb ik al wat rond gesurft op internet, maar wellicht dat hier ook Bokkers zijn die trouwamtenaar zijn? Ik overweeg om trouwambtenaar te worden. Het lijkt me ontzettend leuk om huwelijken te voltrekken en het bruidspaar mede een mooie dag te geven. Maar hoe word je trouwambtenaar en is het ook echt leuk om te doen?

Prrrr

Re: Trouwambtenaar worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 20:38

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:16

Inderdaad trouwambtenaren doen het vaak als baantje "erbij".

Je hebt er ook geen dagtaak immers. Er wordt meestal niet elke dag van 9.00 tot 17.00 uur getrouwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:27

Mijn moeder is buitengewoon ambtenaar burgelijke stand. Oftewel; trouwambtenaar.

Zij werkte destijds als ambtenaar en kwam via collega's van de afdeling burgerzaken erin.

Ze heeft het altijd als een soort hobby erbij gedaan. Inmiddels is ze 67 en ze trouwt nog steeds hobbymatig mensen. Vroeger deed ze elke vrijdag een aantal huwelijken achter elkaar (maximaal 4) en tegenwoordig doet ze het wisselend. Soms een paar in een weekend, soms een paar weken geen.

Ze heeft hiervoor inderdaad een cursus moeten doen om haar bevoegdheid te halen. Dat is alweer ruim 20 jaar geleden. :)

In die jaren heeft ze ook veel vrienden en familie getrouwd en ze heeft zelfs mijn eerste huwelijk gesloten.

Ze vindt het nog steeds leuk om te doen en is er ook echt goed in. Voor elk bruidspaar maakt ze naar aanleiding van een huwelijksgesprek een persoonlijk verhaal. Ze leest er een gedicht bij voor en heeft er wat humor in.

Zelf zou ik het niet willen, maar het is een mooie 'baan'.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 13:55

Weet dat het geen echte baan is, maar wel te combineren met ander werk. Lijkt mij wel heel leuk om te doen, voor het geld moet je het niet inderdaad. Denk dat ik volgend jaar hier gewoon met de gemeente ga bellen voor meer informatie.

Wellicht zijn er nog trouwambtenaren op Bokt die hun ervaring willen delen?

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 00:16

Het lijkt mij ook nog steeds erg leuk, heb me er ook eens in verdiept en gewoon een open sollicitatie gestuurd naar de gemeente waar ik woon (helaas vonden ze het team groot genoeg). Ik zou iig niet op voorhand een opleiding/cursus doen, kan altijd nog en volgens mij is het niet eens verplicht. Met oprechte interesse en goede gespreks-, schrijf- en presenteervaardigheden kom je volgens mij een heel eind!

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-15 13:54

Bij mij in de gemeente zochten ze drie jaar geleden trouwambtenaren zie ik via Google. Zal na de kerstvakantie dat telefoonnummer eens bellen, een open sollicitatie kan altijd nog. Lijkt mij echt heel leuk om te doen.