F3 toetsen MBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

koetjeboe

F3 toetsen MBO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 21:43

Ik moet voor mijn nieuwe opleiding verpleegkunde een F3 toets, rekenen nederlands en engels doen.
Als ik die met een voldoende haal word ik pas toegelaten tot de opleiding.

Nu wilde ik eens kijken hoe het met me nederlands, engels en rekenen staat maar ik kom maar niet uit de puntentelling.

https://www.examenbladmbo.nl/document/v ... noframes=1
Dit is een toets.

https://www.examenbladmbo.nl/document/c ... noframes=1
Antwoorden, en dit snap ik dus niet je hebt je punt bij elke vraag is dat een 1, en je P waarde als die dan .43 is moet ik dan die 1 delen door 0.43 en dan op het laatst dat allemaal op tellen. ik kom op nog niet eens een 3 uit :D :D

https://www.examenbladmbo.nl/document/o ... noframes=1

omzettings tabel hoe je je punt kan berekenen,
en hier kom ik dus niet uit.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 21:46

Is het niet gewoon punten optellen en dat in de tabel opzoeken? Die P waarde geeft zo te zien alleen de moeilijkheidsgraad van de opdracht weer :)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 21:47

Rekenen telt niet meer mee op o.a. het MBO. Als je deze niet haalt is dat geen ramp, want hierdoor kun je dus niet zakken, ook al haal je een onvoldoende.

Bij de links kan ik je niet helpen, ik kan ze vanuit hier niet openen! Maar iig heel veel succes bij je nieuwe opleiding :D!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 21:49

Het linkje van je correctievoorschrift is voor Engels en de rest is voor examen Nederlands?

coldsummers

Ik snap ook niet hoe ze het rekenen, de linkjes vind ik persoonlijk ook echt onduidelijk en zelfs ik kom er geen wijs uit haha.
Maar ik heb deze examens al gehad op F3 niveau en ik moet zeggen ik vond ze saai. Vooral Engels.

RelarDevi

De P waarde hoef je niet te weten, de P waarde geeft alleen de moeilijkheidsgraad van het vraag aan.
Dat is tenminste hoe ik het uitleg over de P waarde interpreteer.

Je hoeft alleen de behaalde punten op te tellen en kijken op de omrekentabel of je het hebt gehaald.

koetjeboe

Re: F3 toetsen MBO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 21:58

Ow als die p waarde niet mee telt ga ik nu rekenen.
Ow die linken zijn verschillend zal ze zo aanpassen. Al maakt dat voor mijn vraag niks uit

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:03

Dit staat er over de p-waarde:

Citaat:
P'-WAARDE
De p'-waarde is een getal tussen 0 en 1 dat de moeilijkheidsgraad van een opgave weergeeft.
De p'-waarde wordt berekend door de gemiddelde score op een opgave te delen door de maximaal haalbare score op die opgave.
Een opgave met een p'-waarde van .10 is erg moeilijk; een opgave met een p'-waarde van .90 is erg gemakkelijk.

Flinke toelatingseis trouwens van je opleiding! Maar met een beetje geluk is 3f ook je einddoel (pin me er niet op vast!) en heb je zo dus al een redelijk beeld hoe je daar nu in staat. Succes!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 22:07

Ja schijnt nu bij alle MBO 4 opleidingen zo te zijn.
Ik ga via mijn huidige baan een interne opleiding doen via het ncoi maar bij alle andere opleidingen is het ook. Stagiares die bij ons lopen en de MBO 3 doen moesten de F2 toets doen, die doen hun opleiding gewoon via een roc.

Ik snap alleen niet waar ze die schaal score vandaan halen, ik dacht dat dat die opgetelde P waarde was

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:16

Nee gewoon alles optellen en aantal punten opzoeken in tabel.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 22:26

Dat is gunstig dan zit ik nu op een krappe voldoende. Even oefenen nog en dan komt het goed.

Evito_06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:00

Vanuit mijn opleiding, Juridisch Medewerker niveau 4, is het uit eindelijk verplicht Nederlands, Engels en rekenen af te sluiten op 3F niveau. Echter hoef je rekenen (nog) niet met een voldoende af te sluiten. Nederlands en Engels daarentegen wel. :)