pws stress

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

roowsie

pws stress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 18:28

Voor begin februari moeten op mijn school de groepjes voor profielwerkstukken bekend zijn. Nu heeft iedereen waar ik goed bevriend mee ben of mee omga al iemand om mee samen te werken of een heel ander profiel dan ik zelf heb. Ik zou het het liefst doen over biologie.
Ik weet niet echt wat ik nu moet doen en ik begin hem al behoorlijk te stressen :(
Weet iemand misschien hoe dat gaat als je niemand hebt voor je pws en of er nog andere opties zijn.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:33

Hier op school heb je de keuze om hem alleen te doen of je moet je melden bij de leraar die over alle pws gaat, dan ga je speeddaten met andere 'lotgenoten' en dan kies je daar een partner uit :j

EvelijnJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:34

Op school gaan vragen... daar kan hier niemand een zinnig antwoord geven (behalve als er toevallig een leerkracht van jou school hier zit ;) )

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:34

Ik had precies ditzelfde probleem, ook veel stress van gehad. Zeker omdat ik toen de groepjes gekozen konden worden ik bijna niemand kende, op mn oude klas na.
Uiteindelijk mocht ik van de leraar bij een al compleet groepje, bij mn vriendin. Wij waren dus met zn 4en ipv 3. Dit betekende wel meer werk leveren en waar iedereen koos voor of een kraampje of presentatie moesten wij beide doen. Maar wel super leuk gehad en afgerond met een 7
Alleen doen werd ook door iemand gedaan, maar dat had ik nooit gekund. Dan had ik alles uitgesteld tot de laatste week ipv het verdelen over 1 jaar

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:34

laraxXxemma schreef:
Ik had precies ditzelfde probleem, ook veel stress van gehad. Zeker omdat ik toen de groepjes gekozen konden worden ik bijna niemand kende, op mn oude klas na.
Uiteindelijk mocht ik van de leraar bij een al compleet groepje, bij mn vriendin. Wij waren dus met zn 4en ipv 3. Dit betekende wel meer werk leveren en waar iedereen koos voor of een kraampje of presentatie moesten wij beide doen. Maar wel super leuk gehad en afgerond met een 7
Alleen doen werd ook door iemand gedaan, maar dat had ik nooit gekund. Dan had ik alles uitgesteld tot de laatste week ipv het verdelen over 1 jaar

Dat zal ik geweest zijn ^^ ik heb dat jaar mijn pws alleen gedaan!
Pws alleen is redelijk te doen, zolang je maar goed plant. Ik liep wel tegen bepaalde dingen aan waarbij ik toch liever samen had gewerkt.

Persoonlijk zou ik naar je decaan stappen en aansluiten bij een ander "compleet" groepje! :)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 23:23

lifeofmarit schreef:
laraxXxemma schreef:

Dat zal ik geweest zijn ^^ ik heb dat jaar mijn pws alleen gedaan!
Pws alleen is redelijk te doen, zolang je maar goed plant. Ik liep wel tegen bepaalde dingen aan waarbij ik toch liever samen had gewerkt.

Persoonlijk zou ik naar je decaan stappen en aansluiten bij een ander "compleet" groepje! :)

Haha had het ook over jou marit :)) vind het nog steeds knap van je!

FelineNanet

Re: pws stress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 23:33

Ik heb hem alleen gedaan: echt heerlijk. Mijn eigen onderwerp, waar ik met veel passie aan gewerkt heb. Heb er veel tijd in gestoken en ook best wel wat dingetjes uitgesteld maar toch een 8 gekregen :)
Bij ons op school deed bijna iedereen het alleen, ik hoor nu steeds vaker dat je het met meerdere mensen mag doen en dat mensen dat ook doen.

Als je perse met iemand erbij wilt zou ik gewoon je bij een groepje aansluiten. Het is zelfs makkelijker bij mensen die je niet kent omdat je daar tegen nooit vriendschappelijk gaat zeggen "Achjoh ik doe alles wel" waar je wel sneller geneigd toe bent bij goede vrienden.

Ben benieuwd waar je het over gaat over, mocht het over hersenen gaan kan ik je wellicht wel aan wat info helpen :D

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 23:40

ik heb het vorig jaar ook in mijn eentje gedaan, omdat er niemand in de klas
zat die zelfde interesse had; 3D-printers en omdat ik het eigenlijk met niemand
in mijn klas goed kon vinden, 'k werd gepest.

uiteindelijk allemaal goedgekomen, zolang je goed plant en je een begeleider hebt
die ook interesse heeft in jouw onderwerp is het prima te doen.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 23:48

Ik heb het alleen gedaan en een 9 gekregen, (was hoger geweest als mijn presentatie niet zo slecht ging :+ )

Dus als je het kan overweeg alleen doen, je ergeren aan een groepje waar je bij gezet bent helpt ook niet

roowsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 18:09

Ik heb mijn decaan vanochtend een berichtje gestuurd en ik kan vrijdagochtend langskomen en dan gaat ze alles uitleggen. Als het mag doe ik het inderdaad liever alleen, dan weet ik in ieder geval dat ik een onderwerp heb dat me interesseert :)*

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:43

Ik werk ook in m'n eentje. De meeste in mijn klas doen dat trouwens, vandaar. Is een beetje de cultuur bij ons. Voor mij ideaal, kan ik het over de paardensport doen. Dus daar ben ik nu lekker mee bezig! Komt vast wel goed hoor, in je eentje heeft ook voordelen! Waar ga je het over doen?

roowsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 23:48

Ik wilde iets doen over gedrag van dieren bij stress bijvoorbeeld. Nou staat dat niet helemaal vast maar ik wil in ieder geval iets doen voor het vak biologie omdat ik daar het meeste plezier in heb en ik mij er erg voor interesseer en ik het geweldig vind om me daarin te verdiepen. Om diezelfde reden wil ik ook graag diergeneeskunde of mariene biologie studeren.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 23:52

Ik heb mijn pws ook alleen gedaan. Vond het prima te doen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 23:58

Probeer je er niet zo druk over te maken, het lijkt heel wat, maar eigenlijk valt dat reuze mee. Ik heb het toen met iemand samen gedaan waar ik goed mee kon samenwerken, het onderwerp interesseerde mij eigenlijk niet echt, maar het was wel het vak wat ik wilde. Wij hebben de uren met een vork geschreven, want er staan er echt absurd veel voor. We hadden een 9,5 en nog niet de helft van de uren gebruikt. Als je van jezelf weet dat je vaak uitstelt maak dan met je begeleider tussendoor afspraken om te kijken of het nog de goede richting op gaat, dan moet je wel af en toe iets doen. Om het allemaal op een avond te doen is het weer wel net wat te veel namelijk :D Indien je niet zo'n uitsteller bent denk ik dat het alsnog geen slecht plan is om zo nog meer stress te voorkomen.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 09:10

Ik heb het gedaan over karakteranalyses bij paarden. In mijn eentje en een 9,7 gehaald :D
Heb ook bijna het dubbele aantal uren gemaakt, zo leuk vond ik het.
Dus ik kan het zeker aanraden, in je eentje werken. Maar het moet je wel liggen en je moet goed plannen.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 03:49

Je moet inderdaad wel echt een onderwerp kiezen dat je leuk vind, want dan blijf je ook goed bezig met je pws :D succes ermee!

roowsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 15:02

Ik mag het helaas niet alleen doen |( Blijkbaar heeft onze school een dag waarop iedereen die nog niemand heeft bij elkaar komt om te kijken wie er nog meer over zijn en iemand te zoeken die dezelfde interesses heeft.
Als ik er dan niet uitkom moet ik me aansluiten bij een groepje -O-

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 15:04

Wat ik heb gedaan is samen met mijn broer m'n profielwerkstuk doen. Zijn partner was blijven zitten en de samenwerking liep voor geen meter. Ik zat een klas lager en heb dus een jaar eerder mijn pws gedaan.

roowsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 22:40

hallo iedereen,
uiteindelijk heb ik iemand gevonden voor mijn pws.
er waren nog maar 12 mensen die niemand hadden dus ik was wel bang dat er niemand bijzat, maar een ander meisje wilde het pws ook doen over ziektes of blessures bij paarden *\o/*
iedereen erg bedankt voor de tips en support +:)+