ik werk nu zo'n 15 jaar als verzorgende in de thuiszorg maar ze gaan bij ons reorganiseren en mijn werk gaat waarschijnlijk grotendeels verdwijnen
Ik krijg nu de keus: afwachten wat er gaat gebeuren dus kans dat ik kan blijven, kans dat ik eruit gegooid word of evt nog een mogelijkheid tot opleiding maar dan zijn er weinig plekken beschikbaar omdat iedereen daar bovenop duikt. vorig jaar al eens gehad, 40 kandidaten en 4 opleidingsplekken...
het staat sowieso vast dat mijn functie binnen nu en een aantal jaren gaat verdwijnen. met mijn huidige diploma kom ik bijna nergens meer aan de bak. ja, intern maar dat wil ik absoluut niet.
mijn collega's die wat meer van "hoger hand" horen, hebben mijn aangeraden om zo snel mogelijk de opleiding ig te gaan doen. deze start eind januari. met mijn vooropleiding/werkervaring kom ik in aanmerking voor de 1-jarige versie. eerste 10 weken, 1 dag in de week naar school en daarnaast werk en daarna 1 dag in de week school en daarnaast 20 (of 24) uur werk. ik hoorde dat het veeel zelfstudie, verslagen en praktijkopdrachten/toetsen waren.
ik ben slecht in praktijktoetsen of dingen voor een groep. heb hele erge faalangst en kan nu al in de stress schieten bij de gedachten dat ik een presentatie of zo zou moeten houden. voor mij al reden om NIET aan een opleiding te beginnen
ook is het niet zeker dat ik na diploma weer in eigen team terecht kan maar ik heb wel meer kans op werk, hoger salaris dan wat ik nu heb enz.
en nu, nu weet ik niet wat ik moet doen. de opleiding an sich schijnt al heel zwaar te zijn maar ik ben ook nog eens alleenstaand met 2 kinderen, een paard en een hond. hoe ga ik dit in godsnaam redden