Ik doe nu Pabo derde jaar. Ik wil in mijn vierde jaar graag een half jaar naar het buitenland. Ik kan kiezen tussen Zweden en Zwitserland (of eventueel een ander land). In dat half jaar loop ik stage, doe ik onderzoek en schrijf ik mijn scriptie. Ik wil mijn scriptie graag doen over het actieve leren/ hoe je kinderen tot leren kan krijgen, ook de kinderen met leerproblemen. Ik zou dan willen onderzoeken hoe het onderwijs daar de kinderen activeert/hoe ze de kinderen daar tot leren krijgen. Ik heb altijd voorkeur voor Zweden gehad, maar ook in Zwitserland is er een mogelijkheid om te studeren.
Echter heb ik niet veel informatie of ervaringen over de verschillende onderwijssystemen. Zijn er hier mensen die ervaringen met één van beide onderwijssystemen hebben? Of zijn er mensen die een ander land enorm aanraden, omdat het onderwijs daar erg activerend is?
Wat wil je weten over zweden? Ik kan wel wat info voor je opzoeken en waar in zweden zou je terecht komen?
Oeska
Geplaatst: 14-12-15 19:35
Er is een studeren in het buitenland topic op Bokt, al is dat voornamelijk mensen die zelf hoger onderwijs gaan volgen (dus die hebben niet persé ervaring met kinder-onderwijs in die landen). Er zitten volgens mij wel mensen die in Zweden zitten/hebben gezeten.
Ik zit in Canada in op een ranch met andere mensen, allemaal uit verschillende landen. Er is hier ook iemand uit Zweden dus zou wat voor je kunnen vragen als je dat wil
Zweden schijnt wel erg goed te zijn qua scholing.
idapaulien
Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-15 21:41
kirri schreef:
Wat wil je weten over zweden? Ik kan wel wat info voor je opzoeken en waar in zweden zou je terecht komen?
Ik zou dan in Sundsvall komen.
idapaulien
Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-15 21:42
Vandaag sprak ik ook met een collega, zij was naar Australië geweest voor haar buitenlandse stage. Ik heb hier nu ook naar gekeken en dat zou mij ook erg gaaf lijken