Studie voor paardenarts / eigen kliniek.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

YoutuberPMP

Studie voor paardenarts / eigen kliniek.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 10:35

Hoi mijn naam is Destiny!

Ik ben 14 jaar en mijn wens is om later een eigen paardenkliniek te starten.

Ik zou graag advies willen hebben van mensen welke scholen je daar het best voor kan volgen. Ik had begrepen dat er in Leeuwarden eentje zit, maar wat zou jullie advies zijn.

Ik zit nu in 2 Gymnasium, dus ik heb nog even maar ben toch benieuwd.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 10:41

Als je een eigen kliniek wil zal je diergeneeskunde moeten gaan studeren aan de universiteit na je middelbare opleiding en een erg grote pot goud vinden :j .

Het is een erg mooie droom die ik op jouw leeftijd ook wel had, maar in je latere leven besef je dan dat die droom voor maar heel weinig mensen is weggelegd. Je kan ook gewoon paardenarts worden en in een kliniek gaan werken, daar moet je ook diergeneeskunde voor gaan studeren en dan kan je daarna een baan zoeken die goed bij je past.

Succes alvast!

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 10:46

Mooie droom! Dat was ook ooit mijn droom!
Je begint al goed op het gymnasium, in de 4e klas moet je de juiste vakken kiezen, hoge cijfers halen en dan diergeneeskunde gaan studeren ;) dan ben je uiteindelijk basis paardenarts.

Diergneeskunde kun je alleen in Utrecht studeren in Nederland of in Antwerpen en Gent in België.

Als je dan nog tussendoor de loterij wint kun ie ook nog je kliniek beginnen ;)

Gini

Re: Studie voor paardenarts / eigen kliniek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 10:53

Ik verplaats dit topic van MD naar STW.

MD >> STW

ragus_tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:26

Als je later dierenarts wilt worden moet je je examen halen met een VWO diploma (jij doet t gym dus dat is ook goed). Hiervoor heb je een NT pakket met biologie hebben of een NG pakket met natuurkunde hebben. Deze pakketten zijn redelijk exact, bij mij op school bestaat een NT pakket uit: wiskunde B, natuurkunde, scheikunde, frans of duits, engels en nog keuze vakken. Een NG pakket lijkt hierop, maar je kunt hierbij kiezen uit wiskunde A of B. Je hebt wel wis B nodig om natuurkunde te mogen kiezen!

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:31

ragus_tommy schreef:
Als je later dierenarts wilt worden moet je je examen halen met een VWO diploma (jij doet t gym dus dat is ook goed). Hiervoor heb je een NT pakket met biologie hebben of een NG pakket met natuurkunde hebben. Deze pakketten zijn redelijk exact, bij mij op school bestaat een NT pakket uit: wiskunde B, natuurkunde, scheikunde, frans of duits, engels en nog keuze vakken. Een NG pakket lijkt hierop, maar je kunt hierbij kiezen uit wiskunde A of B. Je hebt wel wis B nodig om natuurkunde te mogen kiezen!

Dat laatste is niet waar, of misschien is het bij jou op school zo maar op de meeste scholen kan je gewoon wiskunde A met natuurkunde. Wel alleen bij NG. Ik heb zelf ook vwo NG wiskunde a met natuurkunde en mijn inschrijving werd gewoon toegelaten bij diergeneeskunde.

ragus_tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:35

@Arantes, bij mij op school hebben ze deze regeling ingevoerd omdat je best wel veel wiskunde B nodig hebt bij natuurkunde :). En dat merk ik ook, maarja dat is mijn school :+

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:52

Het is handiger inderdaad maar het is niet zoals jij zegt dat het niet mag, op de meeste scholen mag je het gewoon zelf bepalen :)

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 16:39

Ik heb wiskunde A en natuurkunde gedaan ;)