[ENQ] Accijnzen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

saabineex

[ENQ] Accijnzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 19:51

luuntje

Re: [ENQ] Accijnzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 22:43

Gedaan.
Succes ermee.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 23:31

Top dankjewel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 23:44

Ingevuld! Ik was op mn mobiel binnen een minuutje klaar overigens!

Op de laatste vragen (als er een prijsvergoging komt gebruik je het product dan evenveel/ zou je het product dan blijven kopen) miste ik wel een opmerkingen vakje.

Ik ben helaas wel genoodzaakt om benzine te blijven kopen, anders kan ik nergens heen. Ik tank overigens alleen nog maar op actiedagen, tenzij echt niet anders kan. En dan nog tank ik alleen wat noodzakelijk is tot de actiedag haha! Alcohol echter koop ik nu al een stuk minder en als dat duurder wordt zal ik daar nog meer vanaf zien..!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-12-15 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 23:46

Ingevuld. :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 08:51

Ingevuld, succes.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 08:54

Bij betaald u uw de accijnsproducten zelf moet er eigenlijk nog een optie bij de brandstof bij.

Die kan namelijk ook door de werkgever betaald worden.

En dan uiteraard een splitsing dat als je de brandstof zelf zou betalen of je dan minder zou autorijden.

Bij alcohol maakt dat hier niet uit. Op drank zit er hier een gezonde limiet.(alhoewel het advies tegenwoordig geen alcohol is.)

Maar als ik zelf de brandstof zou moeten betalen. hmmmmm
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 10-12-15 08:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 08:56

Ik heb m ingevuld. Het is jammer dat je geen onderscheid hebt gemaakt tussen hoeveel accijns wordt verhoogd. Als het me bijv. een paar cent scheelt zal ik geen glas wijn minder drinken, wordt de fles 3x zo duur dan zou ik voor iets anders kiezen.

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 08:58

Ik ga mee met Vanilla,

Ik ga niet minder autorijden, maar ik zou wel degelijk minderen met de alcohol (al is dat gebruik zo wie zo al niet zo groot) als de accijns daar op verhoogd zou worden.

Groetjes Kim

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:01

Ik heb hem ingevuld, maar ik kon de meeste vragen niet goed invullen. Ik drink wijn, maar ik maak de wijn zelf dus ik betaal geen accijns. En ik gebruik benzine, zo veel als nodig, maar ik ga naar België om te tanken dus betaal dan ook niet de Nederlandse accijnzen :Y) Enorm veel mensen langs de grens tanken in het buitenland. Scheelt al snel 30 cent. Ik tank dus niet minder, maar wel steeds minder in Nederland.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 11:11

Bedankt voor de reacties, ik ga er naar kijken. Het is inderdaad waar dat het ligt aan hoe hoog de accijnsverhoging is, maar we hebben met de docent overlegt dat we het bij een mini enquete houden. Als we de prijsveranderingen er bij zouden zetten, wordt de enquete lang. Ook hebben wij niet rekening gehouden dat er in het buitenland getankt wordt, maar in ons pws hebben wij het ook alleen over Nederland. Nogmaals bedankt:)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:19

Ik snap dat je de enquete kort wil houden, maar je gaat nu waarschijnlijk de conclusie trekken dat een accijnsverhoging geen effect heeft op de aankoop van producten waar accijns op wordt geheven en dat is natuurlijk niet correct :)

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:21

ingevuld! weet niet of je er wat aan had maargoed, gebruik niks waar accijnzen op zitten haha

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:36

Ik zou in je pws zeker vermelden dan er door de accijnzen juist heel veel mensen in het buitenland gaan tanken. Daardoor zijn heel veel tankstationhouders langs de grens (bijna) failliet gegaan. Daar zijn ook veel nieuwberichten over te vinden, die zou je er bij kunnen vermelden.
Het is zelfs zo dat er na de accijnsverhoging veel minder liters getankt werden in Nederland, maar toch iets meer er aan verdient door het rijk, waardoor ze de prijzen niet meer hebben aangepast ondanks de acties van tankstationhouders aan de grens.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 18:33

8nnemiek schreef:
Ik zou in je pws zeker vermelden dan er door de accijnzen juist heel veel mensen in het buitenland gaan tanken. Daardoor zijn heel veel tankstationhouders langs de grens (bijna) failliet gegaan. Daar zijn ook veel nieuwberichten over te vinden, die zou je er bij kunnen vermelden.
Het is zelfs zo dat er na de accijnsverhoging veel minder liters getankt werden in Nederland, maar toch iets meer er aan verdient door het rijk, waardoor ze de prijzen niet meer hebben aangepast ondanks de acties van tankstationhouders aan de grens.

Thanks, voegt inderdaad wat toe aan het pws! :)

contagious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:44

Gedaan, succes!!