21+ test voor hbo studie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

21+ test voor hbo studie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 12:33

Ik ben benieuwd wie er ervaring heeft met een 21+ test als toelating voor een hbo studie.
Hoe ging dat, vond je het zwaar en hoe gaat het met je studie, valt dat mee of tegen?

Ylvy

Re: 21+ test voor hbo studie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 12:35

Ik sta op de planning om hem te doen,
Moet alleen nog de datum afwachten maar naar schatting zal ik hem dit jaar afleggen.

Ik heb gehoord dat het een soort IQ-test is, maar dat weet ik dus nog niet zeker.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 12:37

Ik heb hem gedaan, en zit nu in het laatste jaar van mijn studie.

Ik vond de test eigenlijk niet echt zwaar, alleen het (hoofd)reken gedeelte ging me slecht af maar dat wist ik van te voren. Ik scoorde op taal zo hoog (wat belangrijker was voor de studierichting die ik koos) waardoor het mooi compenseerde.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:15

Wat je als onderdelen krijgt hangt af van de studie die je kiest. Bij de Hogeschool waar ik werk moet je eerst een algemene test doen om te zien of je voldoet aan startend hbo werk/denkniveau. Als je deze test haalt moet je nog de toetsen maken en halen voor bijvoorbeeld Nederlands, wiskunde B en natuurkunde (afhankelijk van de gekozen opleiding).

De 21+ test is eigenlijk bedoeld voor studenten met een niet-Nederlands diploma dat wel op mbo4 / havo niveau is.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:51

LZP -> STW

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 16:42

Ik heb twee keer een hbo 21 plus toets gedaan. Alleen voor twee toetsen ong een week geleerd (m&o en maatschappijleer). Vond het niet echt moeilijk. Ik moest dus die twee vakken doen en Nederlands & Engels. Bij een andere school moest ik een soort IQ test doen vorig jaar.
Ben aan twee opleidingen begonnen, alle toetsen gehaald en goede cijfers gehaald. Door omstandigheden wel gestopt helaas, maar het niveau was goed te doen voor mij met alleen een mavo diploma. Had bij de laatste studie ook een jongen die ook die test gedaan had, die haalde ook goede cijfers. Juist degenen die een havo- of mbo4 diploma hadden, hadden de toetsen niet eens gehaald van periode 1. Zo zie je maar weer dat het niet zoveel uitmaakt of je wel of geen diploma hebt.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:44

Hangt van je opleiding af welke test je moet doen. Ik moest gewoon een IQ test doen. Was er heel zenuwachtig voor omdat er zoveel van afhing maar het viel echt reuze mee.