Als alles mee zit studeer ik in februari af van de opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening
Echter wil ik in september 2016 psychologie gaan studeren aan de universiteit. Nu ben ik me al aan het oriënteren om te kijken waar ik wil gaan studeren. Op de uni van de vu, de uva en leiden stellen ze een wiskunde eis op vwo niveau. Als je die niet hebt zul je een toets moeten afleggen. Op de Erasmus zijn alle hoorcolleges in het engels en in Utrecht geldt geen wiskunde eis (als ik het goed heb gelezen). Er staat namelijk: propedeuse of einddiploma van een hogeschool die valt onder de Wet op het Hoger Onderwijs en wetenschappelijk onderwijs. Bij een hbo-propedeuse geldt een extra eis van een havo-diploma met wiskunde a of bij met een cijfer van een 6 of hoger.
Qua vakkenpakket (en reistijd) sluit het vu het meest op mijn wensen aan. Echter denk ik dat ik de toelatingstoets niet zal gaan halen, als ik het voorbeeld zie.
Wat raden jullie mij aan?
ik heb op het Erasmus gestudeerd. Daar bieden ze wiskundelessen aan, maar als je je statistiek van jaar 1 gewoon haalt dan hoef je je wiskundedeficiëntie ook niet weg te werken want die vervalt dan.

en daarna bouwde het heel logisch op. Geen rare bijdingen, alleen de hoofdpunten en een heel erg duidelijk boek. Ik vond het peanuts
Haha, nee, dat klopt niet. Je volgt in Utrecht elk blok twee vakken. Misschien keek je naar de lijst met mogelijke vakken?