BIG-herregistratie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mariekebons

BIG-herregistratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 11:15

Hallohallo!!

Zijn hier nog mensen die ook te maken hebben gehad met de BIG-herregistratie?

Ik ben 5 jaar geleden afgestudeerd als verpleegkundige en heb toen 8 maanden bij Karakter (kinder- en jeugdpsychiatrie) gewerkt. Daarna een tijdje eruit geweest omdat ik nog een master Nutrition and Health ging doen. Ben toen tussendoor wel blijven werken bij gehandicapten. Na mijn master een tijdje gewerkt op een zorgboerderij en inmiddels werkzaam als research verpleegkundige en coördinator bij een Contract Research bedrijfje.
Maarrrr in juni verliep mijn BIG registratie. Ik moest van al mijn werkgevers werkverklaringen opvragen e.d., dat was al een gedoe. Toen bleek dat ik het werk bij de gehandicapten niet mee mocht rekenen omdat ik daar als niveau 3 ingeschaald was (wist ik veel toen... :S). Dus kon ik alleen Karakter, Zorgboerderij en mijn huidige werk mee rekenen. Maar zonder de gehandicapten, zat er 2 jaar en 1 maand tussen mijn contract bij Karakter en de zorgboerderij. En je raad het al, dat mag maximaal 2 jaar zijn... .Dus mag ik alleen de zorgboerderij en mijn huidige werk mee rekenen en ja.. dan kwam ik een uur of 200 tekort...

Dus nu moet ik herregistreren op basis van scholing/toets. Ik heb er voor gekozen om te proberen in één keer de toets te halen (dus zonder scholing), want scholing kost in totaal iets van meer dan 2000 euro (alleen de toets kost ook al 450 :S). De regels zijn ook nog eens veranderd sinds dit jaar. Nergens kan ik fatsoenlijk informatie vinden. Wel heel algemeen over wat ik zou moeten weten, wat maakt dat ik nu random in allerlei boeken aan het duiken ben, maar het is moeilijk hier structuur in aan te maken en het is ook niet duidelijk tot in wat voor detail ik alles moet weten.

Zijn hier nog mensen die ook ooit de toets hebben gedaan en daar eventueel leer-materiaal voor hadden? Of die kennis hebben over in wat voor detail ik moet leren en wat het belangrijkst is e.d.?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
En anders ben ik ook gewoon heel benieuwd naar jullie ervaringen.