Ik heb afgelopen schooljaar mijn havo diploma gehaald met een N&G/N&T profiel. Dit jaar ben ik begonnen met de opleiding pabo op het kpz in Zwolle.
Nu bevalt mij deze studie op zich wel, maar weet ik totaal niet wat ik wil, en zie ik het ook niet voor me om later de rest van mijn leven juf te zijn! Ik wil dus of voor februari stoppen, of als ik mijn propedeuse heb (terwijl ik nu al vrij erg achter loop qua verslagen enzo).
Het liefst doe ik toch iets met dieren, maar ik kan totaal geen opleiding vinden die ik echt graag wil doen. Ik wil namelijk niet weer na nog geen half jaar stoppen. Het zou voor mij zeker een optie zijn om mbo te gaan doen, maar dan wil ik wel iets doen wat ook echt een goede baangarantie heeft. Dierenartsassistente valt voor mij al af, omdat ik niet tegen bloed en dergelijke doktersdingen kan
Zijn er mensen die mij kunnen helpen met ideeën voor een leuke opleiding? Iets dat ook echt leuk is en met dieren misschien?
Jullie zouden me er heel erg mee helpen aangezien ik nu een beetje vast zit! Alvast bedankt!!
. Zelf heb ik het idee dat ik niet genoeg van paarden af weet, aangezien mijn ouders nooit wilden dat ik paardreed enzo, dus daar ben ik een beetje bang voor + dat ik deze studie waarschijnlijk niet eens van mijn ouders mag doen, wat betekent dat ik alles zelf moet betalen en dat ik die studie ook niet met een fijn gevoel zou doen. Dus deze wordt het niet, wel fijn dat je mee dacht! 
Ik ken althans niet veel mensen die deze opleiding doen haha.