Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Margee schreef:Jazeker, samen met zijn zus want die had ervaring.
Waarom zou een ov wel doorlopen en een studiefinanciering niet als je het stopzet?
Soort van graaien toch? Maak het lekker zo moeilijk mogelijk dan kun je lekker graaien.....
Kayleigh_ schreef:OV 'krijg' je automatisch als je stufi aanvraagt, maar je moet dit abonnement wel zelf activeren. Ook bij stopzetten moet je zelf naar zo'n apparaat om je abonnement stop te zetten. Doe je dit niet, krijg je per maand dat het doorloopt een boete, als ik het me goed herinner.
Ik denk dus dat bezwaar maken niet veel nut heeft, helaas...

Margee schreef:Maar dan heb je dus een 0 lening aangevraagd. Dat heeft mijn dochter indertijd ook gedaan omdat haar studie een jaar langer duurde dan gepland. Dat heeft hij niet gedaan.
Kan het ook zijn dat je de kaart activeert als je er geld opzet om betaald te gaan reizen.
Mogelijk dat hij dat een keer gedaan heeft. Mijn dochter laad dezelfde kaart ook gewoon op voor de trein en tram als we gaan shoppen in A'dam........
)
vuurneon schreef:Margee schreef:Maar dan heb je dus een 0 lening aangevraagd. Dat heeft mijn dochter indertijd ook gedaan omdat haar studie een jaar langer duurde dan gepland. Dat heeft hij niet gedaan.
Kan het ook zijn dat je de kaart activeert als je er geld opzet om betaald te gaan reizen.
Mogelijk dat hij dat een keer gedaan heeft. Mijn dochter laad dezelfde kaart ook gewoon op voor de trein en tram als we gaan shoppen in A'dam........
Nee, ging ook automatisch. Die heb ik stop gezet en mijn OV kaart ingeleverd. (En vervolgens kreeg ik een betalingsregeling omdat ze dachten dat ik gestopt was met de studie en dus terug moest betalen)
Ik denk dat je het daar te pakken hebt, dat hij de kaart toch geactiveerd heeft. Heeft hij het nu al stopgezet?

horsies5 schreef:Als je geen recht meer hebt op diensten van duo (dus stufi, lening, 0 lening etc) dan heb je ook geen recht meer op OV en dan moet je deze dus zelf stop zetten idd..
Als je geen recht meer hebt op stufi maar je studeert nog wel dan wordt dit overigens automatisch een lening.. tenzij je het zelf stop zet.. en de OV loopt dan dus ook gewoon door
Mocht hij het idd toch geactiveerd hebben dan heb je sws geen poot om op te staan en moet je gewoon de boete betalen..
Mocht het nooit geactiveerd zijn dan weet ik niet wat je rechten zijn.. want hoe zet je iets stop dat je nooit hebt gehad.. al denk ik dat je dan ook niet erg sterk staat omdat duo normaal gesproken ook een mail stuurt dan je moet stop zetten