Sinds 2 jaar werk ik in een restaurant, maar sinds een tijdje was ik opzoek naar een nieuwe baan. Ik heb namelijk een tussenjaar, en ik wou graag meer uren overdag gaan maken. Het leek me heerlijk om dan eindelijk na 2 jaar eens een keer in de weekenden lekker 's avonds thuis te kunnen zijn. 2 weken geleden ben ik op gesprek geweest bij een bedrijf, en daar ben ik ook aangenomen. Ik ben deze maandag direct begonnen met deze baan. Ik werk nu van maandag tot en met vrijdag van 8-5. Toen ik vorige week hoorde dat ik aangenomen was, heb ik vrijdag direct gemeld dat ik een andere baan had gekregen, en dat ik dus niet meer kon werken. Toen zei hij dat ik dat eigenlijk 3-4 weken van te voren moest melden, en dat hij wou dat ik met kerst ook nog kwam werken. Daarop zei ik dat ik dat nog niet wist. Echter heb ik helemaal geen contract, dus ik ga er vanuit dat ik ook geen opzeg termijn heb. Deze week heb ik toch naast mijn nieuwe baan van 40 uur gewerkt in het restaurant. In totaal heb ik dus zo'n 50 uur gewerkt deze week, en dat vond ik behoorlijk zwaar. Echter kreeg ik vandaag weer een appje welke dagen ik deze week kon werken. Maar eerlijk is eerlijk, ik werk nu 40 uur in de week, ik heb rijles, en dan ook nog daar gaan werken? Dat zie ik niet zitten.
Mijn vraag dus nu: kan ik gewoon zeggen dat ik niet meer kan/wil werken? Immers heb ik als het goed is geen opzegtermijn(ik heb geen contract), en ik heb ook gewoon netjes gezegd dat ik door mijn nieuwe baan niet meer daar kan werken.
Wie weet raad?

t kan ook mondeling en de baas is dus zeker in zijn recht.