Zelfvertrouwen en voor jezelf beginnen, grr!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kyno

Zelfvertrouwen en voor jezelf beginnen, grr!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 16:54

Gewoon om even van me af te schrijven, alles te kunnen relativeren, moed te verzamelen en mezelf die trap onder de kont te geven.

Jarenlang heb ik veel geinvesteerd in een goede opleiding, het opdoen van voldoende praktijkervaring, aanvullen van kennis/bijscholingen etc. in de paardenfysio- en revalidatietherapie: mijn droom!

Nu sta ik aan de vooravond van mijn lang gedroomde carriere... en word ik onzeker. Ik heb mijn promo materiaal klaar liggen, maar durf eenvoudigweg niet ermee de boer op te gaan. Alsof de klanten uit zichzelf naar mij toe gaan komen... :n
Ik MOET dus wel, maar ben commercieel een echte loser. Ik haal mezelf gedachten in het hoofd als: wie zit er nou op mij te wachten? Alleen al het idee om bij (pension)stallen het erf op te lopen en moeten vragen of ik flyers neer mag leggen bezorgd me de kriebels.

Kortom; ik zit mezelf in de weg!

Wie helpt me even relativeren en geeft me die trap onder mn kont? :D

Fionami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 16:58

Schopt heel hard!!!

Je moet maar zo denken, ze vreten je niet op...dus gaan met die banaan.

Misschien kun je iemand vragen hoe zij dat gedaan hebben in het begin van hun 'carriere' . wie weet kun je daar tips uit halen hoe je commercieel het een en ander kunt aanpakken.

Anoli

Re: Zelfvertrouwen en voor jezelf beginnen, grr!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:00

Wat is het engste/ergste wat je kan gebeuren? Dat je een "nee" te horen krijgt, nou prima door naar het volgende bedrijf! :D

Dus schop onder je billen en gaan met die hap!! :D

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:02

Ik volg. Ik loop tegen precies hetzelfde aan. Ook al doe ik wel iets totaal anders dan jij.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:15

Denk eens andersom, als jij op een pensionstal zou staan en jouw paard heeft een fysio of revalidatie nodig, ben je toch juist blij als je daar informatie over kunt krijgen dmv een flyer. Ik zou iemand die onze stal binnen komt wandelen om een flyer op te hangen zeker niet naar buiten slaan hoor, leuk juist!

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:16

Ben nu wel benieuwd, heb je een website?

Wat goed dat je dat doet...en nu gewoon doen! Denk knop uit en gewoon doen, die folders neerleggen en wat reclame voor jezelf maken. Erg nederlands hoor om daar moeilijk over te doen, wij praten ons liever naar beneden dan omhoog ;-)
Bedenk even dat er zat mensen die aan paarden pielen die alleen een cursus massage oid hebben gedaan en dan denken dat ze t wel ff oplossen... Dan heb je toch liever dat ze bij jou terecht kunnen denk ik?

Koude aquisitie vinden weinig mensen fijn, begin gewoon in je eigen kring - vraag vrienden/vriendinnen, stalgenoten, je instructeur, je dierenarts etc of je een keer mag meedenken/helpen bij 'moeilijkere' patiënten.
Als je goed werk verricht dan vraag je of diegene nog mensen weet die ook jou hulp kunnen gebruiken. Mond-op-mond reclame werkt toch het beste!

Ken je nog andere dierfysio's in jou regio? De meesten hebben t vaak erg druk dus wie weet vinden ze het fijn om soms een klant door te verwijzen naar jou.

horlynnses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:21

Ik volg een opleiding die voor een groot gedeelte uit marketing bestaat. Je moet gewoon altijd beginnen bij het stellen van een doel.
Doel: te werk gaan als paardenfysio en revalidatie therapie.
Vervolgens ga je kijken na welke doelgroep je wil bereiken.
Doelgroep: Mensen uit de paarden wereld.
Hoe kun je deze doelgroep bereiken, er zijn verschillende mogelijkheden. Het neerleggen van folders bij een pensionstal is misschien een lastige stap maar je kan misschien ook iets makkelijker beginnen. Voor jou zelf een iet wat veiligere omgeving. Hoe kun je de doelgroep bereiken door:
-Begin bij je kennissen kring, geef hun enkele folders en informeer hun over jou ´werk'. Je hebt een grote kans dat hun iemand treffen die tegen problemen aan loopt en vervolgens kunnen ze naar jou verwijzen. Dit kan door middel van een folder die je aan je kennissen geeft of mond op mond reclame.
-Neem contact op met een dierenarts, deze ziet namelijk veel paarden voorbij komen met klachten misschien kan hij ze doorverwijzen naar jou.
-Een veiligere manier is om een mail te sturen naar een rijvereniging in jou buurt, hierin geef je desnoods in een bijlage jouw folder. Vaak kunnen hun hem doorsturen naar andere rijverenigingen en die vervolgens naar al hun leden. Dit werkt vaak erg effectief, met een mailtje bereik je een hele grote groep die allemaal binnen jou doelgroep valt.

Hopelijk heb je wat aan deze tips!
Heb je eenmaal door hoe het werkt, dan gaat het haast vanzelf.
Veel succes!!!

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:26

Net gevraagd per pb: ben je wel opgeleidt als fysio?
Wil je niet onzeker maken maar de titel fysiotherapeut is beschermt. Heb het vermoeden dat je geen fysio bent, omdat ik wat meer info zocht gegoogled, dan mag je dit ook niet als zo danig gebruiken.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 19:29

Bedankt voor alle reacties! Staan echt super tips tussen om mee aan de slag te gaan.
Ik ga er gewoon voor!!! Dank ook voor alle bemoedigende woorden. :)

Lise: daar ben ik goed van op de hoogte. :)
Echter woon ik in Duitsland en ben ik hier ook als zodanig opgeleid (Duitse opleiding). Dat ik in Nederland die titel niet mag voeren weet ik, en doe ik dan ook niet. Deze term staat dan ook alleen in mijn duitse folder. :)

Echter dwaal ik nu af. Over titelgebruik hoef ik geen topic te openen. :D
Laatst bijgewerkt door Kyno op 28-10-15 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:36

In Sonnega is een manege. Begin al eens door vast wat folders in de kantine te leggen of informatie op het prikbord te hangen. Zo zijn er nog verschillende rijverenigingen met een accommodatie in de ongeving. Maak daar ook eens wat reclame.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 19:38

Och, ik zie dat ik mijn woonplaats nooit heb aangepast... ik woon al jaren niet meer in Wolvega. :o

Ben geemigreerd naar Duitsland. :)

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:45

Ik ken het probleem, vorig jaar opgestart als coach. Maar idd de marketing is een puntje. Wel al in de krant gestaan en binnenkort in een dorps blaadje maar het doel, de team en leiderschap trainingen moeten nog komen. Folder is nu wel zo ver klaar dat die gedrukt kan worden. Op de een of andere manier is dat weer een stap die me niet lukt. Doel heb ik nu gesteld dat ik dit weekend offertes moet op vragen voor het drukwerk.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:46

Misschien kun je op http://www.myequinebusiness.nl wat inspiratie opdoen. Ondanks dat je in Duitsland woont, staan er wel veel nuttige tips en mensen die je voor zijn gegaan. Heel veel succes! Ga ervoor!

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:47

Haha, dan gaat mijn verhaaltje niet helemaal op. Maar er zitten vast in jouw huidige omgeving rijverenigingen en accommodaties. Zorg dat daar info over jouw onderneming komt te liggen. En niet vergeten ruitersportzaken.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 19:55

Wat leuk al die tips en het meedenken! Ik lees hier ook serieus weer dingen waar ik zelf dus niet eens aan heb gedacht. Krijg daarvan ook weer helemaal zin aan de slag te gaan. Kan natuurlijk best wat minder spannend beginnen! Agrarische winkels binnen gaan vind ik bijvoorbeeld al makkelijker als een stal-erf op gaan. :D
En online kan ik er ook veeeel meer uithalen schat ik zo (ben niet handig met computers). Heb bijvoorbeeld ook geen website. Alleen visitekaartjes en folders/flyers. Reclame om aan de auto te kleven is in de maak. Misschien helpt dat ook. (Ik maak veeeeel kilometers)

Bora2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:58

Een intervisieclubje met je ex-medestudenten die ook dezelfde plannen hebben en info en ervaringen uitwisselen kan heel steunend zijn.
Let wel; de eerste klap is een daalder waard en dus zorg dat je je presenteert als een professional. Ook al bij het uitdelen van je folders. Geen pr geen business, dus een pokerface en bedenk dat iedere stap je geld gaat opleveren.
Ik heb al heel veel bewondering voor je dat je gaat starten, je eigen bedrijf! Super hoor.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:05

Soms kan het helpen als je je bedenkt hoeveel mensen en paarden gebaat zouden zijn bij jouw hulp en dat je ze juist tekort doet door je diensten niet aan te bieden of te promoten.

Wat betreft My Equine Business ga ik mee met Melissa. Er staan handige tips op de website en binnenkort is er weer een bijeenkomst voor (startende) hippische ondernemers.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:07

Ga je even gebukt staan dan? Ok, komt 'ie..... SCHOP!!!!!!!!!!!!

Voelde je hem? :D Succes, je komt er wel, je durft het in ieder geval te benoemen en loopt niet weg.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:11

Online kan je ook reclame maken, denk aan een FB-pagina, een website, als je eenmaal een klantenbestand hebt eventueel een nieuwsbrief..

Het beste werkt toch mond op mond reclame. Dus inderdaad via vrienden, kennissen,... als zij goede ervaringen met je hebben dan sturen ze klanten door.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:15

Denk jij dat iedereen die stap zomaar fluitend zet? Hetis juist goed dat je bang bent en een schup nodig hebt, dat motiveert je straks om er aan te blijven trekken. Daarnaast kun je dan ook echt trots op jezelf zijn omdat je gesprongen bent.. Je moet nog honderdduizend dingen leren over het ondernemer zijn, maar die kun je nooit leren als je niet onderneemt..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:26

Staat je website al op pagina 1 van google als je er op zoekt?
Zo niet, zorg daar dan eerst voor.
Flyers gaan vaak de vuilnisbak in.
Wat ik een aantal keer gedaan heb is bij een zit-clinic aanwezig zijn, dat hielp goed.