Contracten, functieschalen en je rechten daarin?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_89

Contracten, functieschalen en je rechten daarin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 15:17

Ik ben sinds juni 2012 in loondienst bij een organisatie die valt onder de Gehandicaptenzorg en dito CAO. Ik ben gestart als invalmedewerker in functieschaal 30 met een 0-urencontract. In april 2014 heb ik hier een tijdelijk urencontract naast gekregen als vaste woonbegeleider in functieschaal 35. Ik had dus 2 contracten naast elkaar maar ik maakte geen gebruik meer van dat contract als invalmedewerker, al bleef deze wel actief. Dit tijdelijke urencontract is 3x verlengd en moest dus worden omgezet naar vast, maar dit is niet gebeurd.
Omdat mijn invalcontract ook al 3x verlengd is en er restricties zijn gekomen aan 0-urencontracten heb ik een contract voor onbepaalde tijd aangeboden gekregen met vaste uren, maar wel functieschaal 30. Dit betekent dat ik er financieel op achteruit ben gegaan, vergeleken met de functieschaal waar ik sinds april 2014 in zat. Ik weet alleen niet zeker of dit contract een geheel nieuw contract is of een mutatie op het oude contract met omzetting naar vast met vaste uren.

Een aantal mensen uit mijn omgeving/een aantal collega's zegt dat dit volgens hen niet zomaar mag, dat je teruggeschaald wordt. Oke, de schaal wel omdat dit gekoppeld is aan je functie maar dan zou dit horizontaal gelijk getrokken moeten worden zodat mijn salaris gelijk blijft maar enkel het functiejaar/trede verandert.

Iemand die hier verstand van heeft?
Laatst bijgewerkt door Kim_89 op 22-10-15 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Re: Contracten, functieschalen en je rechten daarin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:18

Wat je collega's zeggen klopt. Ik heb net een soortgelijke situatie aan de hand gehad, maar dan in het onderwijs

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:21

Dat laatste klopt inderdaad. Een goede kennis van me heeft dit ook gehad, je kan inderdaad terug geschaald worden maar dan behoudt je je salaris.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 15:29

Maar geldt dat ook in deze situatie, met 2 verschillende - losstaande - contracten?

Het is echt een eeuwige strijd aan het worden met mijn werkgever nu, beetje kastje-naar-de-muurverhaal en niemand wil er echt wat over zeggen of reageert niet. Eigenlijk is die hele schaal 30 al niet terecht als je kijkt naar taken/verantwoordelijkheden maar dat vraagstuk schijnt al bij de directeur te liggen.