Ik doe de studeer geschiedenis aan de RU. Heb in mijn tweede jaar niet voldoende studiepunten gehaald, dus ik kan niet aan mijn derde jaar beginnen en zit nu dus in een soort van jaar 2.5. Ik ben nu de vakken aan het inhalen die ik vorig jaar niet gehaald heb - deze zitten in het eerste semester, en het tweede semester heb ik dus vrij.
Die ga ik opvullen met een stage. Heb een uitnodiging gekregen om op gesprek te komen voor een stage bij defensie
Vraag: wat voor kleding zou ik aanmoeten? Ik heb geen idee wat de dresscode is daar [ja, militairen lopen in uniform maar voor mij gaat dat niet op natuurlijk
]. Functie houdt o.a. in het schrijven van teksten voor een regimentsblad [richting journalistiek zeg maar, zal dan ook meegaan bij ceremonies e.d. dus ik neem aan dat je daar niet in super formele kleding [lees: kokerrok en hakken
] heen gaat].Ik wil er natuurlijk netjes uitzien maar dit wordt mijn eerste sollicitatiegesprek en de tips die ik op internet vind zijn meer gericht op het bedrijfsleven.
Nog een vraag: moet ik makeup op doen? Ik draag nooit makeup, maar als vrouw zijnde wordt het zo verwacht... moet ik dan speciaal mascara en oogpotlood gaan halen voor een gesprek, als ik het dan vervolgens niet meer gebruik? [Ik bedoel als het helpt om de functie te bemachtigen met alle plezier, maar als makeup niet per se nodig is bespaar ik me het geld liever.]
En als iemand nog tips heeft voor een sollicitatiegesprek voor een stage hoor ik ze graag
Nou mijn andere vraag: mocht ik aangenomen worden voor deze stage, gaat het pas in vanaf april/mei. Ik ben vanaf januari eigenlijk geheel vrij. Hoe zou ik deze tijd op kunnen vullen? Ik wil wel graag iets nuttigs doen.
De periode is te kort voor het zoeken van een relevante baan of iets doen binnen de studievereniging [waar ik sowieso al weinig affiniteit mee heb] en het is te kort dag voor een verblijf in het buitenland [plus, wat zou ik dan doen in het buitenland]. Verder biedt de universiteit in het tweede semester geen interessante [voor mij toegankelijke] minoren aan
Dus, als iemand ideeen heeft hoe ik een maand of drie à vier nuttig kan besteden, hoor ik ook graag!
Sorry voor het lange verhaal!
too long, didn't read:
- wat voor kleren moet ik aan voor een sollicitatiegesprek bij defensie
- moet ik makeup dragen [ik draag normaal nooit makeup]
- hoe kan de overige tijd die ik heb [een maand of drie, vier] nuttig besteden?