Thuisstudie Latijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Thuisstudie Latijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 18:28

Hoi allemaal,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kan niet specifiek over mijn vraag een topic vinden. Ter aanvulling op mijn andere interesses ben ik aan het oriënteren op een thuisstudie Latijn. Echter heb ik geen enkele ervaring met een thuisstudie, dus vind het erg lastig om een keuze te maken binnen het enorme aanbod en dan met name gericht op deze taal. Zijn er mensen op bokt, die een thuisstudie in de Latijnse taal hebben gevolgd? Zo ja, waar? En hoe beviel dit? Verschil in kosten is voor mij ondergeschikt, kwaliteit en inhoud des te belangrijker.

Groetjes, Joyce

vanspeijk

Re: Thuisstudie Latijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:38

Ik heb er ook geen ervaring mee, maar kan je niet via een universiteit een cursus volgen? Dan kan je er over het algemeen van uitgaan dat het met de kwaliteit en inhoud goed zit. Nadeel is dan wel weer dat je naar een uni moet, naast thuisstudie.
Het Radboud biedt wel een cursus Latijn aan: http://www.ru.nl/radboudintolanguages/t ... en/latijn/

YMJArabians

Re: Thuisstudie Latijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 22:49

Dat is het lastige, ik werk onregelmatig :) Thuis kan ik het zelf wat makkelijker indelen.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:08

Ik denk dat ik in dit geval de boeken die ze in dergelijke cursussen gebruiken zou aanschaffen en zelf aan de slag zou gaan. Je hoeft Latijn niet te leren spreken of schrijven, dus dit komt in een cursus waarschijnlijk ook niet of nauwelijks aan bod en zeker in de beginfase is het vooral een kwestie van vocabulaire leren en verbuigingen en vervoegingen stampen. Er staan op internet ook tal van grammatica-overzichten en extra uitleg/ezelsbruggetjes bij de wat meer uitdagende constructies.