NTI/LOI/NCOI thuisstudie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

iirrssjjee

NTI/LOI/NCOI thuisstudie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 17:21

Hoi bokkers,

Op dit moment ben ik helaas werkloos (of nouja, ik heb een baan voor 15 uur per week bij de post, maar dat stelt niet zoveel voor). Ik ben druk aan het zoeken, maar in mijn werkveld is het op het moment helaas bagger.
Ik heb een MBO sportopleiding niveau 4. tijdens mijn studie heb ik veel side cursussen gedaan voor instructeur of iets anders (zweminstructeur, kliminstructeur, fitnessinstructeur, sportmasseur, sportverzorging). Hierdoor ben ik erg allround en zeer breed inzetbaar. Toch wil het niet helemaal vlotten met een baan vinden.

Ik zat daarom te denken om eventueel een thuisstudie te gaan doen, of in een heel andere richting (vooral, verpleegkundige, verloskundige of kraamverzorging lijken me interessant). Of juist meer de cursussen (voeding, sportpsychologie, etc.) om mezelf nog meer te ontwikkelen in wat ik al kan. Wat ik precies wil weet ik nog niet (tips hierin zijn altijd welkom!).

Maar nu merkte ik dat er best wel wat aanbieders zijn voor thuisstudies. Met welke aanbieder hebben jullie ervaring? En is die dan positief of negatief? Wat zijn de voor- en nadelen van thuisstuderen?

Ik hoor het graag!

Tazzey

Re: NTI/LOI/NCOI thuisstudie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:27

Er zijn al ontzettend veel topics over dit onderwerp waarin voor en nadelen besproken worden.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 17:28

Tazzey schreef:
Er zijn al ontzettend veel topics over dit onderwerp waarin voor en nadelen besproken worden.

Ook over ervaringen? Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kon niet een specifiek topic vinden hierover...

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:37

Ja, laatst nog een topic over geweest.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:41

Waarom wil je een thuisstudie?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 17:57

har166 schreef:
Waarom wil je een thuisstudie?

Omdat mijn huidige werk geen vaste uren bied. Ik werk de ene week 3 dagen, dan weer 2, dan weer 1 en dan weer 4. Dit is ook op alle tijden, varieerend tussen 6.00 en 21.00 uur. Dit is dus totaal niet te combineren met een studie.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 18:00

Ik doe een thuisstudie van de LOI.
Vond het vooral moeilijk om te starten. Contact met mentor heb ik ook eigenlijk bijna niet.
Doordat ik het moeilijk vond om echt te beginnen vond ik het vooral negatief. Nu vind ik het de laatste tijd wel beter, nu ik er meer mee bezig ben.
Nadeel van thuisstuderen vind ik dat je wel echt zin moet maken en MOET beginnen.
Voordeel is dat als je eindelijk de zin hebt gevonden, je altijd aan je werk kan.