Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik heb hem echt zien opbloeien in productiviteit en plezier, want nu als hij nu een deeltaak 'af kan vinken' voelt hij zich heel voldaan en is zijn werkdag geslaagd!
Elke drie maanden herziet hij zijn schema en kijkt hij of het (nog) werkt. Er zijn verschillende apps voor, en hij heeft er een paar gebruikt voordat hij 'de ware' vond. Mocht je dat interessant lijken, dan kun je zoiets ook proberen. Eline91 schreef:Ik heb een aantal tips onmiddellijk toegepast, en ik heb gisteren en vandaag een echt fijne werkdag gehad.
Gisterenochtend ben ik even met mijn promotor gaan samenzitten en heb ik het probleem aangekaart. Ik heb aangegeven dat ik moeite heb met het feit dat er weinig deadlines en doelen zijn.
Gelukkig is mijn promotor heel begrijpend en wil ze graag mee helpen om ervoor te zorgen dat ik me goed voel op m'n werk.
We hebben samen afgesproken dat ik aan het einde van elke week een weekverslagje ga opmaken voor haar, waarin ik beschrijf wat ik gedaan heb en wat ik de komende week wil gaan doen. Het is de bedoeling dat zij me daar (zeker de eerste keren) ook feedback op zal geven. Dit zou moeten een stok achter de deur zijn voor me om een planning op te maken voor de komende week, en zo kan ik ook aan het einde van de week beter aftoetsen of ik nou mijn doelen gehaald heb of niet.
Daarnaast wil ik ook gaan proberen om dagplanningen op te maken. Ik moet toch een halfuurtje op de trein zitten naar en van mijn werk, dat is een ideaal moment om daar tijd voor te nemen. De bedoeling zou zijn dat ik 's morgens een soort planning maak van wat ik ga doen, en dat ik 's avonds dan even terugkijk en noteer wat ik effectief ook gedaan heb.
Ik heb gisteren ook mijn eerste dagplanning opgemaakt, en ik heb echt het gevoel dat ik voor het eerst sinds maanden weer eens met een tevreden gevoel naar huis gegaan ben.
Hopelijk kan ik dit blijven volhouden, maar het feit dat mijn promotor me hierin begrijpt en steunt helpt echt wel
Nu probeer ik het een beetje in mijn Outlook kalender maar dat is niet echt ideaal. Weet je toevallig ook welke app je vriend nu gebruikt?