Studie boekhouding of accountancy/fiscaliteit, meer Bokkers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Studie boekhouding of accountancy/fiscaliteit, meer Bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 20:08

Gewoon even benieuwd.

Ik ben dit jaar begonnen met Boekhouding op HBO5 niveau, de planning is twee jaar en dan nog een extra jaar avondschool voor mijn volledige bachelor.

Nog meer mensen in de (groot)boeken gedoken?

suus_pepper

Re: Studie boekhouding of accountancy/fiscaliteit, meer Bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:13

Jazeker! Ik zit in mijn laatste jaar HBO Accountancy. Ben niet van plan om de master te gaan doen. Wat ik wel ga doen ligt nog open..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 20:19

O leuk, jij bent bijna klaar! Heb je nog geen enkel idee wat je achteraf gaat doen? Wat heb je voor stages gelopen?

Voor mij is dat nog ver weg helaas. Ik heb er een dagje basis dubbel boekhouden en personenbelasting op zitten.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:25

Hier ook een HBO AC studente, 2e jaar nu. Vind het heel erg leuk, maar ik weet al wel dat ook ik niet door ga voor AA of RA. Ik heb deze studie ook vooral gekozen/ben hem blijven doen omdat mijn talent hier ligt, niet omdat dit écht mijn passie is. In fiscaliteit ben ik ook zeer geïnteresseerd, maar ik denk dat ik me in de laatste twee jaar van mijn studie vooral zal oriënteren op banen bij banken en verzekeraars en daarop aansluitende masters.

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:27

Ik zit nu in het tweede jaar HBO Accountancy, weet nog niet of ik een master ga doen en zo ja welke.
Vond vorig jaar erg leuk, dit jaar tot nu toe niet zo maar dat kan nog komen...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 20:30

Leuk!

Ik vind juist het gedeelte over het bankwezen erg moeilijk en stiekem ook niet zo leuk. :o
Ik begin vanaf maandag wel met een extra cursus over de beurs en beleggen. Maar dat is meer omdat sparen momenteel niet zo interessant is en ik zonder kennis niet de stap naar aandelen durf te zetten, persoonlijk dus.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:34

Urielle schreef:
O leuk, jij bent bijna klaar! Heb je nog geen enkel idee wat je achteraf gaat doen? Wat heb je voor stages gelopen?

Voor mij is dat nog ver weg helaas. Ik heb er een dagje basis dubbel boekhouden en personenbelasting op zitten.

Ik heb stage gelopen bij een accountantskantoor op de samenstelpraktijk. Was prima werk, heel leuk kantoor en super collega's. Toch is dit niet iets wat ik mijn hele leven wil blijven doen. Ik twijfel nu heel erg, ik heb nu wel een idee wat ik heel graag wil doen. Het probleem is alleen dat dat in Utrecht is en mijn vriend in Groningen werkt..

Wat is jouw doel met de opleiding?

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:37

Hier ook een laatste jaars accountancy (hbo) student, en ga hierna ook door voor m'n RA titel dus heb nog een lange weg te gaan.

Leuk dat je deze kant op gaat, ik vind het erg interessant! :)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:40

Urielle schreef:
Leuk!

Ik vind juist het gedeelte over het bankwezen erg moeilijk en stiekem ook niet zo leuk. :o
Ik begin vanaf maandag wel met een extra cursus over de beurs en beleggen. Maar dat is meer omdat sparen momenteel niet zo interessant is en ik zonder kennis niet de stap naar aandelen durf te zetten, persoonlijk dus.

Juist het bankwezen trekt mij ontzettend :D Wij hebben helaas een verplichte minor, waardoor ik dus geen Beleggen Diep minor kan doen, heel erg jammer. Ben nu aan het kijken of ik twee minoren kan volgen, de verplichte en de beleg-minor die ik graag wil doen :P
Die cursus, krijg je die vanuit school of via een andere instantie? Want stiekem ben ik wel benieuwd naar wat meer info daarover :o

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 20:46

Ik twijfel nog een beetje of ik op een boekhoudkantoor aan de slag ga en daarnaast als zelfstandige in bijberoep mijn glasatelier uitbouw of dat ik een poging doe om op een multinational via de financiële afdeling ga proberen om écht carrière te maken. Ik ben in elk geval al stevig aan het inzetten op talen nu, temeer omdat je hier in België voor de hogere functies toch echt goed tweetalig moet zijn plus een zeer behoorlijk business Engels moet hebben. Op vrijwillige basis volg ik daarom extra taalcursussen. Voor na mijn opleiding staat het nog op het programma om ook Spaans bij te volgen maar dat biedt mijn school helaas niet aan.

Sylviaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:46

Ben normaal niet echt actief op bokt, maar wilde hier toch even meepraten als dat mag.
Ik ben bezig op nyenrode met de WO bachelor in Accountancy in deeltijd.
Ik werk daarnaast 4 dagen per week bij een big four kantoor.
Bevalt me eigenlijk heel goed :), en wil ook doorgaan voor m'n RA titel, dus heb nog wel eventjes te gaan.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 20:49

DaisyDarling schreef:
Die cursus, krijg je die vanuit school of via een andere instantie? Want stiekem ben ik wel benieuwd naar wat meer info daarover :o

De hoofdvestiging van mijn school biedt die aan, wel in de avond dus en in België. Maar 150 euro voor een half jaar vind ik geen geld. Daarna KUN je dan verder in werkgroepvorm voor de echte details, nog twee jaar.