Stage met dolfijnen in Amerika, ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

btjeetje

Stage met dolfijnen in Amerika, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 22:30

Hallo bokkers,

volgend jaar mogen wij op buitenlandse stage. Ik doe de opleiding dierverzorging niveau 4 en ik wil samen met een vriendin naar Amerika om daar stage te gaan lopen met dolfijnen. Het gaat om een stage van 3 maanden en ik vroeg me af of iemand hier stage heeft gelopen in Amerika met dolfijnen? Of iemand kent die dit heeft gedaan? Graag zouden wij ervaringen horen en hoe je zo'n stage het beste aan kan pakken. Amerika is namelijk ook niet gemakkelijk, omdat het vaak wat moeilijk gaat met o.a. visa. Hoop dat iemand hier mij verder kan helpen, alvast bedankt! :)

Groetjes Larissa

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:33

Amerika niet, Griekenland wel. Attica park heeft volgens mij dolfijnen. denk ergens dat amerika bijna onbegonnen zaak is.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:40

In het 'studeren in het buitenland' topic was iemand die op Curacao met dolfijnen werkte.
Misschien heeft die tips voor je.
Verder zit daar ook vast wel iemand die naar de VS is geweest ;)

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:41

Weet niet waar je de opleiding doet maar ik ben toen naar Spanje geweest.
Was bij ons op school (Barneveld) een bepaalde beurs voor als je binnen de EU op buitenlandstage ging.
Krijg je afhankelijk van het land waar je heen gaat en hoe lang je gaat een bepaald bedrag mee vanuit school.
Amerika is wel te doen maar wordt wel lastiger om de hele mikmak eromheen te regelen.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:44

Carr_friesje schreef:
Was bij ons op school (Barneveld) een bepaalde beurs voor als je binnen de EU op buitenlandstage ging.
Krijg je afhankelijk van het land waar je heen gaat en hoe lang je gaat een bepaald bedrag mee vanuit school.
Amerika is wel te doen maar wordt wel lastiger om de hele mikmak eromheen te regelen.

Leonardo? :) ben daar ook mee op stage geweest, heeft mij bakken met geld gescheelt.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:49

Twilight schreef:
Carr_friesje schreef:

Leonardo? :) ben daar ook mee op stage geweest, heeft mij bakken met geld gescheelt.

Jup Leonardo DaVinci idd.
Scheelde mij 1500,- destijds.

btjeetje

Re: Stage met dolfijnen in Amerika, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 23:08

Wij kunnen binnen Europa de Erasmus beurs krijgen, maar als we dus naar Amerika willen krijgen we helaas niets vergoed.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:21

Amerika is ook echt heel lastig met visa e.d., als je dat dus echt wilt, zal het niet heel simpel worden en ik denk dat het visum echt nog wel wat voeten in de aarde heeft.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:29

Is er helemaal geen optie voor een beurs buiten de EU? Ik heb een half jaar gestudeerd in Amerika, wat natuurlijk wel anders is dan stage maar wij kregen toen wel een beurs van €300,-. Op het hele bedrag niet onwijs veel natuurlijk maar was toch mooi meegenomen :)

Bij het aanvragen van een visa moet je vooral laten weten/bewijzen dat je plannen hebt om na afloop van je stage weer terug te keren naar Nederland. Het kost een hoop tijd (en geld :P) om een visa aan te vragen, maar als je de juiste documenten kunt aanleveren gaat het niet heel lastig is mijn ervaring. Mocht je daar nog vragen over hebben kun je me altijd een berichtje sturen :)

Verder kan ik je qua stageplaats helaas niet helpen..