Ik heb al aardig wat doorzocht met de zoekfunctie, maar ik kan geen topic vinden met een laptop die aan mijn eisen aan voldoet. Als dit wel bestaat en ik niet goed genoeg gekeken heb, sorry hiervoor.
Ik ben op zoek naar een laptop met een kwalitatief goed beeld (geen wazen, kleurverandering etc.), die zware programma's als photoshop, SPSS, etc. makkelijk kan dragen en er dus niet traag van wordt. Hij is bedoelt voor school en fotografie en ik wil daardoor graag minimaal een 15 inch beeldscherm. Het gewicht en de grootte maakt verder niet heel veel uit, ik heb een Surface om mee naar school te nemen. Deze is dus puur voor thuis voor op de bank en aan de keukentafel bedoelt.
Dat ik hiernaar zocht kwam ik uit op de volgende eisen:
- Processor: Intel i7
- Minimaal een 64-bit besturingssysteem
- Minimaal 16 GB intern werkgeheugen
- Full HD scherm met IPS-paneel (minimaal 1920 x 1080 pixels)
- Minimaal 15 inch beeldscherm
- Minimaal 2.4 GHz processor kloksnelheid
- Videokaart: AMD Radeon R9 of hoger
Als ik al deze eisen invul op bijvoorbeeld www.vergelijk.nl kom je even goed nog op een hoop laptops uit en dan vooral de gamelaptops. Maar telkens als ik denk 'deze wordt het' en ik bekijk de meningen staat er weer iets bij over dat het beeld niet goed is, het heeft een blauwe waas, de kleuren zijn niet goed in te stellen etc. En een goed beeld vind ik toch wel erg belangrijk omdat ik de laptop ook voor fotografie wil gebruiken.
Oja, ook wel handig om te weten. Mijn budget ligt rond de 1000 euro, 1200 euro is wel echt de max.
Wie o wie kan mij helpen aan de perfecte laptop?
Alvast heel erg bedankt in ieder geval!
De tekst plopte naar alle plekken waar ik em niet hebben wilde