Sinds kort ben ik een afgestudeerde ecologie&wildlife studente. Hartstikke leuk natuurlijk, maar de banen in deze sector liggen niet voor het oprapen. Daarom zou ik mij graag verder willen ontwikkelen, door bijvoorbeeld een cursus te volgen. Misschien alleen voor mijn persoonlijke ontwikkeling of om mijn baankans te vergroten. Wellicht dat er hier nog wat Bokkers zijn die tips hebben of mij misschien door kunnen verwijzen naar iemand die loopbaanbegeleiding als werk doet. Google kon mij niet erg helpen met dat laatste.
Mijn interesses zijn redelijk breed, maar niet erg traditioneel. Ik ben gek op koken, geïnteresseerd in voeding, sport en dergelijke, maar ik ben een overtuigde vegetariër (en maak atm de overgang naar veganisme). Ook duurzame producten, winkels die deze verkopen en gelijkheid in de wereld vind ik erg interessant. Zelf mijn groentes verbouwen, mensen een positief gevoel geven en de wereld een betere plek maken. Natuur en educatieve centrums, waar veel voorlichting en lesmateriaal voor publiek aanwezig is vind ik erg interessant (hier heb ik ook stages in gelopen).
In mijn ideale situatie zou ik een ecologische, biologische zorgboerderij beginnen of een kattencafé waarbij de lekkerste veganistische/vegetarische dingen worden geserveerd. Passie, interesses en ideeën genoeg, maar de weg hier naar toe is voor mij nog een beetje onduidelijk.
Wellicht zijn er Bokkers die mij kunnen helpen met de volgende stap of alleen maar Bokkers die mij een optimistische hippie vinden, dat kan natuurlijk ook. Een kleine side note, ik woon samen (dus voltijd studeren is geldtechnisch wat lastig) en werk nu gewoon.