Tips gezocht: hoofdvraag pws aanpassen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

paardje47

Tips gezocht: hoofdvraag pws aanpassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 17:27

Ik doe mijn profielwerkstuk over Laminitis/hoefbevangenheid.
Helaas krijg ik steeds meer het idee dat mijn onderzoeksvraag(hoofdvraag) onmogelijk wordt om te beantwoorden.

Ik heb nu: Wat is de beste behandelingsmethode voor een paard met hoefbevangenheid?

Maar hier is nogal veel discussie over en er zijn nog puzzelstukken die missen om hier het juiste antwoord op te geven. Wie kan mij helpen om deze aan te passen (mijn begeleidend docent kan mij niet helpen vanwege het gebrek aan kennis. Ik vind het onderwerp echter mega interessant en probeer mij er zo goed mogelijk er in te verdiepen en vind het juist steeds interessanter en verschrikkelijk leerzaam.

Wie heeft er tips hoe ik mijn hoofdvraag aan kan passen?

Badeendje

Re: Tips gezocht: hoofdvraag pws aanpassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 17:30

Ga even bij jezelf na waarom je er niet meer tevreden over bent. Is er een beste methode? Is die (met jouw middelen) te testen? Is dat een universeel beste middel of is het per paard verschillend?

Probeer een vraag te formuleren waar (via onderzoek) ook weldegelijk een concreet antwoord op te vinden is.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 17:32

Welke voor- en nadelen bestaan er bij verschillende behandelingen tegen hoefbevangenheid? Welke verschillende behandelingen bestaan er? Hoe ontstaat hoefbevangenheid en wat is er aan te doen?

paardje47

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 18:03

badeendje schreef:
Ga even bij jezelf na waarom je er niet meer tevreden over bent. Is er een beste methode? Is die (met jouw middelen) te testen? Is dat een universeel beste middel of is het per paard verschillend?

Probeer een vraag te formuleren waar (via onderzoek) ook weldegelijk een concreet antwoord op te vinden is.

Bedankt voor de tips!

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:15

Of één methode kiezen en die verder onderzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:58

Ik denk dat het ook prima is als je je hoofdvraag niet met 1 beste methode kunt beantwoorden. Als je uitzoekt hoe de verschillende behandelmethoden werken en wat de voor en nadelen zijn, kun je best een antwoord geven dat er geen 1 beste methode bestaat? Of misschien antwoorden met een mening wat jij zou kiezen als je een hoefbevangen paard hebt? Maar dat is meer iets om met je docent te bespreken.
Succes in elk geval!

maria_62

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:09

Voeg toe: welke methode is OP DIT MOMENT.....enz.
Succes!