Saaie Baan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

OutOfTheWood

Saaie Baan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 12:50

Hallo Mede- Bokkers,

Momenteel ben ik 17 jaar en werk ik alweer een half jaartje in de horeca met bowlgelegenheid.
Vind het heel gezellig maar wennen was het wel, van werken bij mijn vader naar werken met andere mensen.
Ik werk vooral in de weekenden en soms een avond tussendoor als het druk is.
Op het begin was het erg leuk, gezellige sfeer en er was een hoop te doen.
En dat "druk" hebben is dus een probleem.. :=

Het is gewoon 9/10 keer zo dat er eigenlijk niets te doen is.
Ik sta aan de bar, en mensen kunnen komen drinken maar ook bowlen.
Nu is het meestal zo ( zie 99% ) dat mensen gaan eten en bowlen, waar ik dus bij bowlen moet helpen.
Alleen, er zijn 8 banen en er zijn avonden dat gewoon maar 1 a 2 baan bezet is, en meer dan lege glazen ophalen en drank serveren hoef ik niet te doen.
Ja, tafeltjes schoonmaken maar dat doe ik al uit mezelf omdat ik me gewoon ... Heel erg verveel.
Heb het er al over gehad maar de reden dat ze mij laten komen is gewoon omdat ik goedkoper ben dan een volwassen man, die uiteraard meer kost.

Niet dat ik er problemen mee heb dat ik niets kan doen.
Maar als ik dan thuis kom denk ik bij mezelf van; Ja, voor dat geld had ik net zo goed thuis kunnen blijven dat had ik meer gedaan dan een paar glazen op een hele avond.
Het probleem is dus dat ik me heel erg vaak, zie 9/10 keer ( uitzonderingen drukke weekenden ) sta te vervelen.
En dan ook gewoon de hele avond, uren en uren lang.
Wil het baantje absoluut niet kwijt want het verdiend goed en is lekker in de buurt.
Ben dan ook heel blij dat ik aangenomen ben maar ik verveel me gewoon zo vaak dat het plezier dat ik erin had deels weg is, wat ik erg jammer vind.
Van te voren heb ik dan al een naar gevoel van "Oh word weer een beetje staan en meer niet" en dat vind ik erg onprettig.

Iemand een idee wat ik hier mee aan moet ? :=

Goof

Re: Saaie Baan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:53

Ik herken het wel.
heb vroegah achter de bar gestaan in een zwembad waar het soms op zondagen ook uitgestorven was.
Echter.... Als je achter een bar staat heb je altijd wel wat te doen; koelkasten bijvullen, schoonmaken etc. Schoonmaken kan niet vaak genoeg gebeuren, verzin zelf taken.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:54

Maar wat zou je dan graag doen? Op je 17e zijn er niet erg veel mogelijkheden en vaak verdient het ook nog slecht. Ik denk dat het gewoon doorbijten is. Je werkt om te leven, niet andersom denk ik altijd maar :')

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 12:56

Goof schreef:
Ik herken het wel.
heb vroegah achter de bar gestaan in een zwembad waar het soms op zondagen ook uitgestorven was.
Echter.... Als je achter een bar staat heb je altijd wel wat te doen; koelkasten bijvullen, schoonmaken etc. Schoonmaken kan niet vaak genoeg gebeuren, verzin zelf taken.

Bar is niet heel groot net zoals de baan zelf.
Schoonmaken doe ik sowieso elke keer dat er niets te doen is alleen de bar waar 1 a 2 personen een avond aanzitten hoef je ook geen 10 keer te doen :P
Koelkasten vul ik ook altijd bij, dat hoort bij wat ik doe.
Maar dan nog, uren en uren alleen staan ;)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:57

Tja, hier kan niemand natuurlijk echt wat aan doen.
Het is jammer dat het plezier voor jou zo een beetje weg is, dat begrijp ik ook wel. Toch zul je moeten kiezen.
Ik snap de opmerking niet helemaal dat je net zo goed thuis had kunnen blijven, dan had je toch geen geld verdiend???

Misschien kun je wat ideeen bedenken om meer mensen te trekken? En anders een feestje maken met de mensen die er wel zijn. Kan heel gezellig zijn.
Veel bedrijven vinden het fijn als je meedenkt. Dus, in plaats van tafels te poetsen die je allang gepoetst had, kun je ook projecten gaan bedenken/opzetten.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 12:57

kimmysan schreef:
Maar wat zou je dan graag doen? Op je 17e zijn er niet erg veel mogelijkheden en vaak verdient het ook nog slecht. Ik denk dat het gewoon doorbijten is. Je werkt om te leven, niet andersom denk ik altijd maar :')

Meer over het algemeen.
Ik vind het ook zo een onzin als de baas en ik samen achter de bar staan en ik eigenlijk betaald krijg om met hem te praten, want verder doe ik niet veel meer.
De mensen zijn super aardig maar door de verveling is het minder leuk om erheen te gaan.
In het begin was het druk en dan ben je heerlijk bezig geweest als je naar huis kan gaan.
En nu tel je de minuten weg :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:58

Tja, dat blijf je denk ik houden met dit soort bijbaantjes :P Als je het geld kunt gebruiken en niet wil stoppen dan zul je het er denk ik maar mee moeten doen. Je kunt inderdaad gaan schoonmaken oid, desnoods meer dan alleen de tafeltjes?

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 13:01

Eulogy schreef:
Tja, dat blijf je denk ik houden met dit soort bijbaantjes :P Als je het geld kunt gebruiken en niet wil stoppen dan zul je het er denk ik maar mee moeten doen. Je kunt inderdaad gaan schoonmaken oid, desnoods meer dan alleen de tafeltjes?

Elke keer dat ik er ben maak ik alles schoon wat schoon gemaakt kan worden.
Uitzondering de vloeren want daar hebben we een speciale dag voor dat we alle vloeren meenemen.
Op die dagen van schoonmaak ( meestal zaterdag ochtend ) ben ik heel de tijd bezig en vliegt de tijd voorbij.
Het is meer zo dat het me ergert in de avonden, waar mijn broertje en zusje in de spoelkeuken & bediening helemaal rood terugkomen van het werk dat ze gedaan hebben en ik daar een beetje achter een bar heen er weer heb gelopen.

Baas schijnt het geen probleem te vinden, we zijn namelijk goedkoper dan een volwassen iemand en dat snap ik ook wel :Y)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:04

Het is lastig, ik snap dat je je verveelt en meer wilt doen, maar je moet ook waarderen dat je er lekker verdient! Sommige mensen rennen hun benen uit hun lijf en verdienen daar een stuk minder mee, en hebben door het vele rennen amper nog energie om meer te doen in hun vrije tijd.

Ik zou het gewoon eens voorleggen aan je baas, van goh ik vind het baantje prima, maar is weinig te doen soms, ik wil me graag nuttig maken. Kan ik als er niks te doen is, iets voor mezelf doen? (voor school oid)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:05

Ja maar wat wil je hier dan horen? Ik snap dat het frustrerend en vervelend is maar... misschien een beetje cru gezegd, doe het ermee of zoek ander werk.

Edit: mag je geen boek oid meenemen? Klinkt misschien gek maar als er duidelijk niets te doen is zou ik het niet eens zou gek vinden als iemand achter de bar een boek oid zit te lezen :P

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:09

Ik werk ook in de horeca achter de bar. Er is inderdaad altijd wel iets te doen als het heel rustig is. Denk aan koelkasten schoonmaken, achterste glazen nogmaals wassen. De plek waar de glazen staan goed schoonmaken. Kastjes, deurtjes etc moeten ook allemaal schoon zijn. Wijnflessen stofvrij maken en ga zo maar door. Zelfs als het erg rustig is hoef je je niet te vervelen.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:13

Niets aan te doen denk ik. Inderdaad schoonmaken tot je erbij neervalt.
Lekker blij zijn dat je lekker verdient.

Overleg anders met je baas of je niet wat projecten op mag zetten om meer volk over de vloer te krijgen. Denk aan acties of regel een optreden en zorg voor reclame.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:14

Toen ik zo oud was werkte ik in een bedrijfskantine. Als het niet zo druk was stond ik ook de halve dag te niksen. Destijds nam ik altijd mijn schoolboeken mee en ging op zo'n plekje zitten dat ik het volk aan zag komen. Als ze dan binnen waren stond ik weer achter de counter!

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:18

ik had dat 6 weken lang in de vakantie. werkte als schoonmaakster op de ok van een ziekenhuis. omdat het zo rustig was en er maar 2 of 3 ok's gebruikt werden had ik weinig werk. ik hoefde alleen tussen de operaties even schoon te maken en dan wachten op de volgende. het was dus meer wachten dan werken.
gelukkig werd ik wel heel goed betaald dus dat scheelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:21

wees blij dat je een baandje hebt. en als het goed is hoef je het niet je hele leven te doen

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 20:38

(Studie)boeken meenemen?